Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Techniek

SPX Delair

“Focus op de klant en niet op je eigen verhaal.Enkele maanden geleden heeft Michel de Jong, Customer Service Coördinator bij SPX Delair het Sales Plus trainings- en coachingsprogramma gevolgd. Michel: “Ik pluk er, letterlijk, dagelijks de vruchten van.”

SPX Delair

Waarom bij je zo enthousiast over onze praktijktraining?

Michel de Jong is merkbaar zeer enthousiast over het Sales Plus praktijktraining. Hij begint me direct te vertellen over zijn recent behaalde successen: “Vanmorgen heb ik nog een afspraak gemaakt met een potentiële klant. In het verleden kwam ik nooit zover. Vooral de persoonlijke coaching in dit programma was daarvoor essentieel. Ik moest wel even wennen dat er iemand meeluisterde, maar door de ongedwongen sfeer en positieve stimulans die ik kreeg, was dat al snel geen probleem meer."

Verdiepen in je gesprekspartner

Het Sales Plus programma begint met een theoretische uitleg over de methodiek om effectieve vragen te stellen en er wordt een op maat gemaakt telemarketingformat opgesteld dat helpt bij het voeren van een succesvol acquisitiegesprekken voor SPX Delair.

Michel: “Ik heb geleerd dat het heel zinvol is om je bewust voor te bereiden. Vroeger liet ik het op zijn beloop, maakte ik geen plan van tevoren. Nu doe ik eerst wat uitzoekwerk op bijvoorbeeld de website en linkedIn pagina van het bedrijf dat ik bel. Dat geeft al blijk van interesse in het bedrijf en ik merk dat men dit vaak enorm waardeert.

Voorheen deed Sales Plus onze koude acquisitie

Voorheen besteedde SPX Delair hun koude acquisitie uit aan Sales Plus. Michel: “De samenwerking met Sales Plus was gedurende enkele jaren zeer succesvol. Echter, door een verandering in beleid, moesten we dit intern gaan oppakken. Ik vond dat erg jammer want Sales Plus behaalde goede resultaten voor ons. En eerlijk gezegd was ik zelf helemaal niet zo goed in het leggen van die eerste contacten. Als ik eenmaal bij de klant aan tafel zit, gaat het me goed af, maar mijn probleem was dat ik de telefoongesprekken niet in dusdanig goede banen kon leiden om die eerste afspraak te maken. Daarom heb ik toen het coachingsprogramma van Sales Plus gevolgd, want dat is gebaseerd op de succesvolle Sales Plus methode.”

Alle verzamelde informatie geeft mij een voorsprong

Ik stel ook een scenario op. Ik bedenk vooraf welke vragen ik kan stellen en welke mogelijke antwoorden ik daarop krijg en hoe ik daar weer op kan anticiperen. En de informatie welke ik in het eerste contact verzamel, geeft me een voorsprong als ik bij de klant aan tafel zit. We hebben dan al veel zaken afgekaart en kunnen sneller tot zaken komen. De gesprekken verlopen veel efficiënter en ik neem minder van de tijd van de klant in beslag. En ook dat wordt gewaardeerd; men is druk en wil vaak maar weinig tijd vrijmaken voor verkoopgesprekken.”

Problemen achterhalen

“Wat het meest is veranderd in mijn aanpak, is dat ik de focus op de klant leg en niet op mijn eigen verhaal. Voorheen stak ik zo’n standaard verkoperspraatje af, vertelde van alles over mezelf en over ons product, zonder dat ik überhaupt wist of de persoon die ik sprak interesse had in mijn verhaal.

Nu is mijn aanpak volledig anders. Nadat ik me kort heb voorgesteld, stel ik de klant vragen. Ik ga daadwerkelijk een gesprek aan en probeer te achterhalen of en waar problemen liggen die wij voor ze kunnen oplossen. De klant heeft nu echt het gevoel dat ik er voor hen ben, dat ik zijn probleem wil oplossen, niet dat ik alleen maar probeer mijn product aan de man te brengen.”

Realistische praktijktraining

In het Sales Plus programma ligt de nadruk op persoonlijke coaching tijdens gesprekken die je zelf voert. Er wordt met je meegeluisterd en je krijgt direct feedback. Een zeer natuurlijke en realistische manier van trainen.

Michel: “Dat er werd meegeluisterd was in het begin wel een drempel, maar door de sterke interactie, het krijgen van feedback en doordat de coach ook juist veel positieve complimenten gaf, nam mijn zelfvertrouwen heel snel toe. Door die intensieve persoonlijke coaching is het rendement ook zeer hoog. Op de tweede dag begon ik het resultaat al te merken. Ik heb toen op één dag vier afspraken gemaakt!

Dat was me echt nog nooit overkomen en die resultaten heb ik ook vast kunnen houden nadat de coachingsperiode was afgelopen. Hoewel er best nog wat voor verbetering vatbaar zal zijn, loopt de acquisitie op dit moment goed. Vooral de persoonlijke coaching heeft me daarbij geholpen en heeft een veel grotere impact gehad dan alle belcursussen bij elkaar die ik in het verleden heb gevolgd.”

Zorgeloos aan tafel

Onze aanpak is succesvol en feitelijk meetbaar. Wij maken kwalitatieve afspraken die opdrachten opleveren, waardoor jouw omzet stijgt. Ons team staat graag voor je klaar om vragen te beantwoorden. Bel vrijblijvend!