Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

techniek

MWA snijspecialist

Henk Jonker Commercieel Directeur MWA Snijspecialist: “Door uitbreiding van ons machinepark, wij zijn gespecialiseerd in snijwerk, hadden we productiecapaciteit over. We hadden mogelijkheden gecreëerd voor meer werk, maar bij onze bestaande klanten konden we dat extra werk niet halen.

Bekijk de website van de MWA snijspecialist

Koude acquisitie

We hadden dus ruimte voor uitbreiding van ons klantenbestand. De vraag voor het werven van nieuwe klanten lag er dus en, we waren zo ver om te gaan kijken hoe en met wie we dit wilden gaan uitvoeren. Zelf hebben we er de tijd niet voor, we zitten tot over onze oren in het werk. Daarbij moet je het ook leuk vinden om te doen, want laten we eerlijk zijn, het is niet het allerleukste werk: koude acquisitie. 95% Is teleurstelling.

Werkwijze Sales Plus zelf ervaren

Precies op dat moment werd er een pakketje met appels bezorgd en belde Sales Plus ons op, met de vraag: Bent u op dit moment actief met het werven van nieuwe klanten? Is het moeilijk om op gezette tijden tijd te besteden aan acquisitie? Is het lastig om het enthousiasme voor het bellen hoog te houden? Zou het u helpen als ik u een manier kon laten zien om succesvol nieuwe klanten te werven? Al deze vragen waren actueel bij ons, ze belden op het goede tijdstip. Het was een prima moment voor een afspraak.

Goed gevoel

Aan de gesprekken met Sales Plus hield ik een zeer goed gevoel over. Het klikte tussen beide bedrijven en we pasten goed bij elkaar. Er werd eerst kennis gemaakt, gekeken wie wij zijn, wat voor soort bedrijf. Er werd onderzocht wat onze vraag was, wat onze activiteit is en of Sales Plus er zelf vertrouwen in had dat zij voor ons nieuwe klanten zou kunnen werven. Pas in een later stadium werd er over de kosten gepraat. Dat vond ik zeer prettig en gaf me nog meer vertrouwen.

Vasthoudendheid

Omdat ik de manier van werven door Sales Plus zelf had meegemaakt en ervaren, voelde het goed. De vasthoudendheid die je volgens mij moet hebben om van koude acquisitie een succes te maken, zit er bij hun goed in. Ik had er dus alle vertrouwen in, maar had geen vooraf vastgestelde verwachtingen. We hebben een bepaalde periode afgesproken om in een afgebakend gebied te beginnen met bellen. Gewoon proberen, kijken wat er uitkomt.

Kosten te overzien

De kosten zijn op deze manier goed te overzien. Als je een vertegenwoordiger moet aannemen, die dan ook een auto nodig heeft, zit je met veel meer kosten dan wanneer je het het op deze manier uitbesteedt. Daarbij bereik je met de telefoon, op een snelle en effectieve manier, een groot gebied en kun je met veel meer prospects spreken dan een vertegenwoordiger die op de weg zit. Wat opvalt aan Sales Plus is de vastberadenheid, de vasthoudendheid in het blijven proberen en het geduld dat ze hebben. Met mij, maar ook tijdens het bellen.

Nieuwe klanten

Naast dat we al negen nieuwe klanten hebben overgehouden aan de campagne, levert het ons ook nuttige informatie uit de markt op. We hebben nu beter inzicht in de behoeften van de markt, en gaan op basis van deze informatie investeren: in ons machinepark en de manier van communiceren met onze klanten. Sales Plus haalt naar boven wat voor onze huidige en toekomstige klanten belangrijk is. Wat voor hen op dit moment de reden is om niet bij ons te bestellen. Als wij weten wat we eraan kunnen doen om hen wél bij ons te laten komen, dan kunnen we samen met Sales Plus daar actie op ondernemen. En dat doen we ook!”

Wil je ook zorgeloos aan tafel?

Onze aanpak is succesvol en feitelijk meetbaar. Wij maken kwalitatieve afspraken die opdrachten opleveren, waardoor jouw omzet stijgt. Ons team staat graag voor je klaar om vragen te beantwoorden. Bel vrijblijvend!