Marktverkenning is een belangrijk onderdeel bij het introduceren van een nieuw plan. Wanneer u een fantastisch idee heeft hoopt u natuurlijk dat de markt daar net zo over denkt. Is dat ook zo? Voorkom teleurstellingen! Gebruik ons plan voor de juiste marktverkenning.
Onderzoek naar marktverkenning
Een nieuw product verkoopt zichzelf niet. Erop vertrouwen dat de behoefte er wel is werkt ook niet. Marktonderzoek naar de daadwerkelijke vraag naar een product of dienst is het allerbelangrijkste. Zonder dat heeft een telemarketingcampagne geen zin.
Marktverkenning voorbeeld
Nieuwe potentiële klanten vinden is lastig. Waar begint je? Waar liggen kansen? Wat zijn trends in de markt? Wat is die markt eigenlijk? Welke informatie heb je nodig? Wat wil je bereiken? Bij welke hoeveelheid klanten loont jouw nieuwe product of dienst? Allemaal vragen die wij voor je kunnen beantwoorden met een marktverkenning voorbeeld.
-brancheonderzoek
-successen en stoppers
-gemiddelde omzet branche
-concurrentieonderzoek
-ontwikkelingen en trends
-enquêtes en interviews
-SWOT-analyse
-marketinganalyse
-Interesse peilen via Sales Plus
Interesse in jouw product
Communicatie met jouw doelgroep gaat velen malen beter als je met de juiste personen in contact komt. Via Ad Hoc Data is het mogelijk jouw ideale prospectbestand samen te stellen uit een compleet en actueel adressenbestand in Nederland.