Een Go to Market Plan, het waarom achter uw propositie. Je wil jouw omzet verhogen door nieuwe klanten te werven en je organiseert een acquisitiecampagne. Er wordt druk gebeld door alle accountmanagers, maar slechts een enkeling heeft beet.
Go To Market Sessie
Deze telemarketingactie scoort beduidend minder dan verwacht. Daarnaast sluiten de gemaakte afspraken ook niet aan op jouw bedrijfsstrategie. Zonde van je tijd en inspanningen! Het heeft weinig opgeleverd. Sales Plus voorkomt dit soort ad hoc acties door eerst een gedegen plan van aanpak te maken met behulp van een Go to Market Sessie.
We leggen je een lijst met kritische vragen voor als input voor sparring sessies. Tijdens deze sessies dagen we jouw creatief denkproces flink uit. Doel is jouw authenticiteit als ondernemer en specialist te versterken. We kristalliseren jouw doelgroep en propositie uit en vertalen het naar Unique Buying Reasons. Het gaat erom wat de klant belangrijk vindt en wat het doel is van jouw product of dienst. Het denken vanuit eigen aanbod moet losgelaten worden.
Sparring sessies
De sparring sessies zijn vaak een enorme eyeopener. Met de bevindingen vormen we een Go to Market Plan. Het plan vormt de basis voor de acquisitiecampagne, het monitoren ervan, de analyse van de resultaten en de vormgeving van het vervolgtraject.