Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Zorg voor commitment in het verkoopproces

Zorg voor commitment in het verkoopproces

Om jezelf goed te presenteren is het zeker de moeite waard om bezwaren te voorkomen nog voor je om de opdracht/order gaat vragen. Vraag actief naar welke oplossingen men nog meer zoekt, of het voorstel wat jij hebt de oplossing biedt die men zoekt.

Concrete vervolgactie

Iedereen heeft het wel eens meegemaakt: je hebt jezelf gepresenteerd bij een potentiële klant, er wordt gezegd; goed verhaal, je wordt bedankt … en dan krijg je de bekende termen. ”We gaan er over nadenken, u hoort nog van ons”. Dat klinkt niet alsof je op dat moment de regie nog hebt. Toch zijn er veel ondernemers die denken dat het erg goed ging en wachten vervolgens af tot er contact wordt opgenomen. Herkenbaar? Dan is het hoog tijd daar iets in te veranderen. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk commitment krijgt van je prospect. Hoe goed een presentatie ook is, het effect is altijd tijdelijk. Houd voor ogen dat als iemand niet heeft ingestemd met een vervolgactie, je niet echt een vooruitgang hebt in je salesproces.

Voorbeeld

Je hebt je presentatie gedaan, je krijgt goede feedback en men zal nog contact met je opnemen. Er is echter geen enkel zicht op voortgang in het proces in dat stadium. Na drie maanden afwachten bel je weer eens op. De opdracht blijkt naar een concurrent gegaan te zijn…

Tip: vraag om concrete instemming

Vraag om een concrete instemming van je gesprekspartner die gericht is op vooruitgang in het proces. Dit kan van alles zijn; een tweede gesprek, toegang tot een hogere beslisser, een demonstratie voor een grotere groep. Ga voor het hoogst haalbare realistische voorstel waar de prospect in mee kan gaan. Hiermee ben je altijd verzekerd van verdere vooruitgang en ben je nog steeds in beeld bij de prospect.

Behoefte aan meer tips? Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717