Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Zomerse overwegingen voor succesvolle sales

Zomerse overwegingen voor succesvolle sales

Er komt een heleboel kijken bij goede sales en bij het behalen van goede verkoopresultaten. Maar alle kennis en kunde ten spijt, als de ultieme basispunten niet op orde zijn, zal het resultaat nog tegenvallen. In dit snelle zomerblog gaan we terug naar de basis!

Onze drie ultieme punten voor succesvolle sales zijn:

  • structuur
  • ken je eigen kracht
  • ken je klant/prospect

Structuur

Een boer die maar hier en daar wat zaad rond werpt, er vervolgens het hele seizoen niet meer naar omkijkt en dan van slechts enkele velden wat oogst binnenhaalt… Die hoeft geen goed gevulde graanschuur te verwachten. Ontwerp ook voor uw acquisitieactiviteiten een structuur en een protocol en hou u daaraan. Als u dat structureel doet, gaat u vanzelf de zaken opvolgen die u uitzet. Gericht zaaien, gestructureerd onderhouden en volop oogsten. Oftewel opvolgen wat u uitzet. Uw structuur zal al snel logisch worden. Het aantal afspraken die u maakt of verkopen die u doet, nemen gegarandeerd toe.

Ken je eigen kracht

Weet u waar uw gunfactor zit? En… uw irritatiefactor? De gunfactor is datgene wat u oproept (positief) bij uw gesprekspartner waardoor uw propositie de ruimte krijgt. Dat geeft u kansen. Iemand die met name irritatie oproept, komt in die zin dus ook niet ver. Ga eens na bij uzelf, of vraag na in uw omgeving welke aspecten van uzelf, uw manier van telefonische acquisitie en verkoop, die gunfactor positief beïnvloeden. Zorg dat u zich steeds weer, in ieder gesprek richt op die aspecten. Het zelfde geldt voor de irriterende factoren. Probeer die zoveel mogelijk de kop in te drukken! En daarbij, geloof in uzelf, anders wordt het wel heel erg lastig.

Ken je klant/prospect

Zorg er altijd voor dat u weet met wie u te maken heeft. Maar ook in welke markt úw gesprekspartner zich begeeft. De klant van uw klant, uw secundaire doelgroep. Welke kansen en valkuilen liggen er in díe markt waarmee uw klant, met uw product of diensten een oplossing kan bieden voor zijn klanten? U gaat zo een stap verder en geeft uw propositie een veel grotere lading. Daarnaast, iemand die zich goed heeft voorbereid voelt zich veel zekerder van zichzelf en komt veel beter over.

Meer salestips?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717