Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
1 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Zomerse overwegingen: dé 3 tips voor succesvolle acquisitie

Zomerse overwegingen: dé 3 tips voor succesvolle acquisitie

Bij het uitvoeren van de juiste acquisitie komt veel kijken. Van gesprekstechnieken tot luistervaardigheden. In deze snelle zomer blog gaan we terug naar de basis!

Succesvolle sales

Onze drie ultieme punten voor succesvolle sales zijn:

  • structuur
  • ken je eigen kracht
  • ken je klant/prospect

Structuur

Een boer die maar hier en daar wat zaad rond werpt, er vervolgens het hele seizoen niet meer naar omkijkt en dan van slechts enkele velden wat oogst binnenhaalt… Die hoeft geen goed gevulde graanschuur te verwachten.

Ontwerp voor je acquisitieactiviteiten een structuur, een protocol en hou je daaraan. Als je dat structureel doet, ga je vanzelf de zaken opvolgen die je uitzet. Gericht zaaien, gestructureerd onderhouden en volop oogsten. Oftewel opvolgen wat je uitzet. Je structuur zal al snel logisch worden.

Het aantal afspraken die je maakt of verkopen die je doet, nemen gegarandeerd toe.

Ken je eigen kracht

Weet je waar jouw gunfactor zit? en… je irritatiefactor? De gunfactor is datgene wat je oproept (positief) bij je gesprekspartner. Hierdoor krijg je propositie de ruimte. Dat geeft kansen. Iemand die met name irritatie oproept, komt in die zin dus ook niet ver. Ga eens na bij jezelf, of vraag na in je omgeving welke aspecten van jezelf, jouw manier van telefonische acquisitie en verkoop, die gunfactor positief beïnvloeden. Zorg dat je steeds weer, in ieder gesprek richt op die aspecten. Het zelfde geldt voor de irriterende factoren. Probeer die zoveel mogelijk de kop in te drukken!

Geloof in jezelf, anders wordt het wel heel erg lastig.

Ken je klant/prospect

Zorg dat je altijd weet met wie je te maken hebt. Maar ook, in welke markt jouw gesprekspartner zich begeeft. De klant van jouw klant, je secundaire doelgroep. Welke kansen en valkuilen liggen er in díe markt waarmee jouw klant, met jouw product of diensten een oplossing kan bieden voor zijn klanten? Je gaat zo een stap verder en geeft je propositie een veel grotere lading.

Bereid jezelf goed voor. Zo kom je veel zekerder over!

Heb je nog hulp nodig bij het uitvoeren van goed gestructureerde acquisitie? Neem gerust even contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717