Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Zo maakt u een killer pitch in 5 minuten

Zo maakt u een killer pitch in 5 minuten

De (elevator) pitch is een korte voordracht van één tot enkele minuten waarin u de kern van uw dienst, product of bedrijf vertelt. De pitch is bedacht om te voorkomen dat uw verhaal langdradig wordt; in de korte tijd die er is (lees: voordat de liftdeuren weer openen), moet de kernboodschap duidelijk zijn. Tot zover de theorie, nu de praktijk! Hoe maakt u een killer pitch.

Laat een pitch bij uw routine horen

Een pitch houdt u vaker dan u denkt. In een paar minuten de kern van wat u te bieden heeft vertellen doet u niet alleen in een bedrijfspresentatie of bij geplande afspraken. Een pitch houden kan bijvoorbeeld ook via de telefoon, tijdens een netwerkmeeting, op een feestje of bij een toevallige ontmoeting ontstaan. Zie een pitch dus niet persé als tool om klanten te “strikken”, maar juist als dagelijks communicatiemiddel om mensen te enthousiasmeren voor wat u te bieden heeft. Zo wordt uw pitch ook steeds natuurlijker.

Welke aspecten kunt u in uw pitch behandelen?

In een pitch kunt u onmogelijk alles vertellen over uw bedrijf. het is daarom de kunst om het belangrijkste hieruit te filteren. Verschillende soorten pitches voor verschillende situaties zijn dus niet ondenkbaar. Op een feestje zal het gesprek wellicht losser ontstaan dan tijdens een congres of tijdens een gesprek bij een potentiële klant

Punten die aan bod kunnen komen zijn:

  • Wie bent u?
  • Wat doet u?
  • Wat zoekt u?
  • Wat is uw markt?
  • Welk probleem lost u op?
  • Wat kost het en wat brengt het op?
  • Wat maakt u uniek? Wat is uw kracht?
  • Welke successen heeft u behaald?

Tips bij het houden van een killer pitch

Een goede pitch vergt voorbereiding zodat u helder krijgt wat u gaat zeggen. Zo kan het helpen om uit te schrijven wat u wilt gaan zeggen, en daarbij uit te gaan van een competentie. Oefen de pitch ook een paar keer hardop en vraag daarbij hulp aan anderen. Zo weet u of uw boodschap helder en enthousiast over komt. Zorg ervoor dat u opent met een opvallende binnenkomer en afsluit met een vraag. Zo houdt u de aandacht vast!

Enkele voorbeelden van een goede pitch:

Kunt u nog meer tips gebruiken voor het houden van een killer pitch?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op! Wij zitten voor u klaar!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717