Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Zo is uw acquisitie in de zomer nét zo succesvol

Zo is uw acquisitie in de zomer nét zo succesvol

In de zomerperiode gaan veel mensen op vakantie. Nu zou u zeggen dat daardoor minder mensen van uw doelgroep bereikbaar zijn. Dat hoeft niet! Acquisitie kan in de zomermaanden juist heel effectief zijn! Hoe dat kan?

  • Mensen hebben in de zomer meer tijd omdat er minder vergaderingen en meetings gepland staan dan anders.
  • U kunt de juiste contactpersoon makkelijker bereiken omdat ‘tussenlagen’ op vakantie zijn.
  • Vakantieperiodes overlappen elkaar in regio. Dat betekent dat 80% van uw doelgroep nog steeds bereikbaar is.
  • Uw concurrent is misschien ook wel op vakantie!

Er zijn dus genoeg redenen om ook in de zomer door te pakken met acquisitie. Zie het als een uitdaging om ook in dit seizoen in contact te komen met kwalitatieve prospects. Wij geven u graag tips over de aanpak:

1. Zie een afwezige contactpersoon als een kans!

Is de persoon die u op het oog heeft toch op vakantie? Wie weet krijgt u dan juist de persoon aan de lijn met wie u in de praktijk wil samenwerken. Of iemand die met een frisse blik naar uw mogelijkheden wil kijken. Het kan zomaar zijn dat deze persoon zelf ook meer tijd heeft om u te woord te staan. Dé manier om achter wensen en behoeftes te komen.

2. Spreek af in de zon op het terras

In hartje zomer in een met airco overgoten kantoortuin afspreken? Dat hoeft niet! Maak de afspraak uitnodigend door deze op een terras te laten plaatsvinden. (Net)werken kan namelijk overal!

3. Plan nieuwe afspraken alvast voor na de zomer

Spreekt u een prospect die niet op korte termijn af kan spreken? Of gaat u zelf nog op vakantie? Laat een afspraak niet daarom schieten. Plan samen alvast een moment in waarop beide personen kunnen. Zo heeft u na de zomer verse leads klaarliggen. En zo hebben contactpersonen minder redenen om u af te wimpelen.

4. Neem de tijd om u in te lezen en om up-to-date te zijn

Mocht het in de zomer toch wat rustiger zijn dan hoeft u zelf niet stil te zitten. U heeft nu meer tijd om u in te lezen in organisaties, artikelen erbij te pakken over sales en marketing en uw kennis bij te spijkeren. Zorg voor een up-to-date database voor uzelf. Uiteraard zorgt dit ook voor minder irritatie bij uw contacten.

5. Geef uw contacten een warm welkom na de vakantie

Benut de goede vakantiestemming van uw prospects. Zorg voor een leuke actie na de zomer, verstuur een warm-welkom-nieuwsbrief of werk uw planning alvast bij. Zo begint u uitgerust en energiek aan de nazomer, samen met uw contactpersonen!

Versterk uw positie in de zomer!

Stel uw acquisitieactiviteiten niet uit. Gebruik de zomer als extra tijd voor de klant en als extra voorbereidingstijd voor het najaar. Kunt u daar hulp bij gebruiken?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717