Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
5 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Zit jouw concurrent je dwars?

Zit jouw concurrent je dwars?

Is jouw concurrent goedkoper? Dat is dan voor jou nog geen reden om ook maar met jouw prijs te zakken. Wat wel werkt om het rendement op jouw verkoop te vergroten is de redenen te achterhalen en te communiceren waarom jouw klanten bij jou moeten kopen. Met andere woorden, achterhaal jouw “Unique Bying Reasons”.

Met een scherpe marktbenadering werf je meer klanten, hiermee kan je je marktaandeel en rendement verbeteren.

In de vorige blog hebben we ontdekt dat allerlei factoren en aspecten van invloed zijn op het rendement dat je haalt uit jouw sales. Zowel interne als externe factoren bepalen jouw succes.

Last van externe factoren

Eerlijk is eerlijk, de meeste externe factoren liggen buiten jouw en onze invloedsfeer.

Hoe de economie er ook voor staat, we hebben altijd te maken met onze concurrent. Maar lijdzaam toezien dat de concurrent het beter doet, is helemaal niet nodig.

Ook al is de concurrentie stevig het is mogelijk het rendement op jouw sales te verbeteren. Ook als jouw concurrent goedkoper is. En dan bedoelen we niet dat je jouw product of dienst dus maar goedkoper moet maken. Vaak kan het rendement sterk verbeterd worden door jouw marktbenadering te optimaliseren.

 

Onder de loep, jouw doelgroep

Een van de eerste factoren die we onder de loep nemen is jouw doelgroep:

  • Hoe specifiek ken je jouw beoogde klant?
  • Heb je een tijd na de start van jouw onderneming onderzocht of je nog in de juiste doelgroep opereert?
  • Zijn er dingen veranderd in de markt?
  • Is jouw doelgroep misschien te groot en te breed gekozen waardoor focus ontbreekt?
  • Of laat je doelgroepen onterecht ‘links’ liggen?

 

Loslaten niet gemakkelijk

Hoe helderder je jouw doelgroep hebt uitgekristalliseerd, hoe beter jouw propositie aansluit bij de bedrijven en ondernemingen die je benadert. Je kun je concentreren op de juiste doelgroep, en jouw sales inspanningen optimaal uitvoeren. Het geeft je focus. Die zijn inherent daaraan, meer succesvol.

Het uitkristalliseren van de doelgroep vergt onderzoek. Voor ondernemers is het niet altijd gemakkelijk om doelgroepen los te laten. Toch kan het een duidelijke bijdrage leveren aan de verbetering van jouw rendement.

 

Propositie sluit naadloos aan

Tijdens het onderzoeken van de doelgroepen, doe je veel nuttige kennis op. Vervolgens is het van belang dat jouw propositie naadloos aansluit bij de doelgroep. Je kent nu jouw doelgroep, weet wat de problemen en behoeften zijn, waarmee je specifiek kunt helpen, wat het jouw doelgroep oplevert door jouw product of dienst bij j0u af te nemen.

Al die specifieke kennis maakt het mogelijk om jouw beoogde klant met de ultieme propositie te benaderen. Hoe beter die aansluit, hoe meer je verkoopt.

Uit een goede propositie is direct duidelijk waarom de klant bij jou zou kopen. Wat zijn zijn jouw unieke koopredenen? Daar haakt je op in. Vergeet jouw USP’s. Je moet op zoek naar jouw Unique Buying Reasons!

Wil jij jouw Unique buying Reasons achterhalen en je concurrent voorblijven, neem dan contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717