Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
11 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Websitebezoekers omzetten in klanten

Websitebezoekers omzetten in klanten

We geven je waardevolle tips en manieren om de behoeften van geïnteresseerde gesprekspartners te ontwikkelen en van bezoekers, klanten te maken. Hoe pak je dit aan? Waar let je op? In deze blog geven we een aantal tips.

Gesprekken beginnen

Het is prima om in eerste instantie wat documentatie van je onderneming op te sturen. Laat de prospect alvast kennismaken met jou bedrijf. Wat je beter niet kunt doen, als je vervolgens gaat bellen,  is het gesprek beginnen met de vraag of de prospect de informatie al gelezen heeft. Want of hij dat nu wel of niet heeft gedaan, het geeft de prospect een uitgelezen kans om je te vragen over enkele weken nog eens terug te bellen. Met andere woorden: hij probeert van jou en het gesprek af te komen.

Terugbelafspraak

Mocht jouw gesprekspartner uitdrukkelijk vragen hem nog wat tijd te geven heeft het natuurlijk geen zin door te drukken. Respecteer zijn wens en noteer een terugbelafspraak in jouw systeem. Stipt terugbellen en referen aan het eerste korte contact, dat je samen had afgesproken dat je nu opnieuw zou bellen, getuigt van jouw inzet en het bewijst alvast dat je jouw afspraken nauwkeurig nakomt!

Gegoogled

Met name wanneer je aanbieder bent van een dienst, zal je leads tegenkomen die aangeven dat ze bij je terecht kwamen omdat ze op zoek zijn naar informatie, omdat ze zelf binnen de organisatie ‘iets moeten gaan doen hiermee’. In dit soort gesprekken is het belangrijk om onder andere (te proberen) te achterhalen wat de projectdoelstellingen zijn, of er een budget is, wie het project leidt, in hoeverre de organisatie intern echt ervaring en kennis heeft op dit gebied, of dat het ‘gegooglede kennis’ betreft. Met deze informatie heb je een grote stap gemaakt. En indien je aarzelingen en onzekerheid hoort hierover bij jouw gesprekspartner of een aanknopingspunt vindt, vraag dan wie de beslissingnemer is en neem met die persoon contact op om die aarzelingen verder te onderzoeken.

Bekende valkuilen

Daarvoor is het nuttig enkele vragen of insteken voor te bereiden waarmee je naar voor jou bekende valkuilen kunt vragen. Je probeert hier punten te vinden waarop gespecialiseerde kennis en ervaring, die je immers hebt, van buitengewoon groot belang zijn om het project te laten slagen. Iedereen kan tegenwoordig veel kennis opdoen uit alle kennisplatformen die er op internet zijn en whitepapers die worden gepubliceerd. Met jouw kennis en ervaring en specialismes voeg je echter iets extra’s toe waarmee een project een groot succes kan worden. De mogelijke negatieve gevolgen wanneer een interne medewerker dit in zijn eentje oppakt, met enkel kennis uit wat whitepapers, moet je zien bloot te leggen om de behoefte aan jouw ervaring te ontwikkelen.

Koude acquisitie

Belangrijk punt in onze methodiek voor Koude Acquisitie is het vinden en ontwikkelen van behoeften voor het specifieke product of dienst. Bij het opvolgen van internetleads is die behoefte in feite al geuit en kan je veel directer die behoeften verder ontwikkelen. Je wilt ze zo sterk maken dat je gesprekspartner inziet dat zónder jouw product of dienst er geen leven is verder. En b. dat je de enige juiste leverancier bent. Je gesprekspartner heeft immers vast bij meerdere sites informatie opgevraagd. In dit artikel lees je meer over luisteren en vragen stellen en hier hoe je op zoek kunt naar behoeften en problemen.

Heb je nog vragen over het omzetten van websitebezoekers naar klanten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717