Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
1 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Wat doe je met de leads uit het whitepaper?

Wat doe je met de leads uit het whitepaper?

Top! Je hebt je whitepaper op de juiste kanalen geplaatst. De aanmeldingen voor het whitepaper komen binnen. Netjes in je inbox, zodat je contact met de prospect kan opnemen. Wanneer verstuur je een mail? Wellicht pak je de telefoon? Hoe pak je dit aan en zorg je ervoor dat de lead overgaat tot klant?

Screenen van leads

In eerste instantie screen ik de leads die zijn binnengekomen: ik kijk wat voor bedrijf het is, of het interessant is en past bij mijn bedrijf. Dertien in een dozijn bedrijven zie ik weinig in, evenals bepaalde branches die niet bij mijn bedrijf passen. Deze bedrijven filter ik direct.
Ik begin zelf met… “Ik bel u omdat u bij ons het whitepaper ( naam van de paper ) heeft aangevraagd. Komt het uit dat ik daar even over bel? Wat was voor u de aanleiding om dit whitepaper aan te vragen”

Vragen stellen

Daarna stel ik nog een aantal vragen: hoe bent u bij ons terechtgekomen? Voor wie het whitepaper bedoeld is en wat ze van het whitepaper vonden? Wat sprak u het meest aan? Naar gelang het antwoord vraag ik door. Ik leg door 1 zin uit dat wij gespecialiseerd zijn in het werven van nieuwe klanten en vraag hoe zij aan nieuwe klanten komen? Spreek ik met de verantwoordelijke daarvoor….zijn er accountmanagers in dienst? Heeft u er weleens aan gedacht om uw telefonische acquisitie uit te besteden? Of regelt u dat altijd zelf? Voldoende aanknopingspunten om een inhoudelijk gesprek te voeren.

 

Een greep uit de vragen:

  • Op welke manieren bent u bezig met het werven van nieuwe klanten?
  • Welke middelen overdenkt u nog meer in te zetten?
  • Wat zou u willen verbeteren om rendement op sales te verhogen?
  • Waar ligt bij u de nadruk op in de werving van nieuwe klanten?
  • Hoeveel accountmanagers heeft u in dienst?
  • Binnen/buitendienst? (Activiteiten in Nederland)
  • Zijn zij zelf verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten?
  • Op welke manier zijn zij bezig met werven nieuwe klanten?
  • Gebeurt dit structureel? Hoeveel tijd wordt er aan besteed?
  • Voldoet deze manier aan uw verwachtingen?
  • Tegen welke zaken loopt u aan?
  • Waar ziet u nog verbeterpunten hierin?
  • Heeft u  wel eens overdacht om acquisitie uit te besteden?
  • Wat zou coaching accountmanagers u op kunnen leveren?
  • Wat verwacht u de komende jaren hoe het zal gaan met de ontwikkeling van het bedrijf?

Wat het oplevert

Na het verspreiden van het whitepaper zijn er  12 leads binnengekomen. Dit resulteerde tot op heden  in 3 offerteverzoeken, 2 documentatieverzoeken, 4 contactpersonen die verzochten terug te bellen, 1 nog niet bereikt en 2 geen interesse. Whitepaperleads leveren meer op dan ik in eerste instantie gedacht had. Het is een prettig middel om met de prospect in gesprek te komen. Van de 12 leads, staan er nog 8 in de opvolging.

Telefonische acquisitie

Mijn expertise is telefonische acquisitie. Ik word dus blij van leads uit een interessante doelgroep met een telefoonnummer. Met een inhoudelijke lijst van prospects plan ik relatief veel afspraken in die leiden tot nieuwe klanten.

Prospects benaderen

Mocht je zelf een mooi aantal prospects mogen benaderen, denk dan goed na over je aanpak. Vaak krijg je maar één kans om een goede indruk achter te laten. Het zou zonde zijn als je een goed whitepaper geschreven hebt, interessante leads verzamelt en het uiteindelijk niets oplevert. Het is dus het overwegen waard om het benaderen van deze prospects uit te besteden. Tenzij je er natuurlijk zelf alle vertrouwen in hebt.

Ik ben benieuwd of je deze manier van online marketing weleens ingezet hebt en wat het je heeft opgeleverd. Laat het mij graag eens weten.

Wil je meer informatie over hoe ik uiteindelijk de prospects benader en wat het mij oplevert? Neem dan vrijblijvend contact op via onderstaande gegevens.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717