Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
1 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Waar plaats je jouw whitepaper? (tegen betaling)

Waar plaats je jouw whitepaper? (tegen betaling)

Het zou zonde zijn om veel geld te investeren in een mooi whitepaper, zonder dat je zorgt dat het bij een grote doelgroep onder de aandacht komt. In mijn vorige blog heb ik tips gegeven hoe je een groter bereik kunt genereren door het whitepaper (gratis) op diverse kanalen te delen. Zorg dat je een budget over houdt om het op betaalde kanalen te delen. Zo breng je het bij jou potentiële doelgroep onder de aandacht en dat zorgt uiteindelijk voor meer waardevolle leads.

Externe nieuwsbrieven

Je kan bijvoorbeeld worden opgenomen in de nieuwsbrief van organisaties met een groot bereik van potentiële prospects. Binnen no time bereik je een potentiële doelgroep die flink wat naamsbekendheid en downloads kan opleveren.

Op websites van derden

Er zijn een aantal websites waar je, tegen betaling, kan zorgen dat het whitepaper geplaatst wordt. De kosten lopen uiteen. Breng voor jezelf een aantal interessante websites in kaart en maak op basis van de doelgroep, het bereik van de website en het kostenplaatje een weloverwogen keuze.

LinkedIn + Facebook

LinkedIn biedt veel mogelijkheden om leads te genereren. Zoals gezegd is het whitepaper gratis te plaatsen en is het mogelijk om organisch al een mooie doelgroep te bereiken. Het is ook zinvol om je doelgroep te targetten en gesponsord jouw whitepaper op de tijdlijnen van prospects voorbij te laten komen. Je kan exact inzetten op welke functies je bijvoorbeeld jouw whitepaper wilt richten en targetten welke regio. Doordat je een limiet per dag kunt instellen blijven de kosten beheersbaar. Afhankelijk van de doelgroep die je wilt bereiken kan Facebook ook een prima middel zijn. Ook met een gesponsord bericht op Facebook is de doelgroep uitstekend te benaderen.

Google Adwords

Google Adwords is in te stellen op het zoekgedrag van potentiële klanten. Richt je je op bepaalde zoektermen, of wil je antwoord geven met je whitepaper op een vraag die de prospect heeft? Wellicht is remakering een optie. Bezoekers die bepaalde artikelen gelezen hebben met remarketing attenderen op jouw whitepaper. Enige kennis van Google Adwords is wel een vereiste, anders kan het behoorlijk in de papieren lopen, zonder het gewenste resultaat.

Door deze, of een van de, betaalde mogelijkheden in te zetten kan je gerichter en bij een grote doelgroep onder de aandacht komen. De kosten liggen hoger, maar de kans op meer naamsbekendheid en waardevolle leads is groter. Dat is uiteindelijk wat je wilt bereiken met jouw whitepaper.

Heb je nog vragen over het plaatsen van een whitepaper? Neem vrijblijvend contact met ons op.  

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717