Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Voorsprong door diepgang

Voorsprong door diepgang

Een van de voordelen die diepgang in telefonische verkoopgesprekken u oplevert is een voorsprong in het verdere verkooptraject. In de gesprekken die al zijn gevoerd door de telefonische medewerker is veel informatie boven water gehaald. Over de organisatie, de persoon waarmee u spreekt. Welke projecten er lopen op uw gebied, met welke vragen hij zit, waar knelpunten liggen en waarop u kunt aansluiten. Tevens weet uw gesprekspartner al het een en ander over u en uw organisatie.

Vertrouwensband

Door alle informatie die u al tot uw beschikking heeft, kunt u het gesprek op een heel ander niveau insteken en voeren, dan wanneer er alleen simpelweg een datum en tijd was besproken. Het verkooptraject maakt een reuzenstap en u kunt veel sneller tot de kern komen dan wanneer u eerst alle informatie boven water moet halen en de vertrouwensband nog helemaal moet worden opgebouwd.

Doorvragen, doorvragen, doorvragen

Het tweede voordeel dat u heeft wanneer er in de telefonische verkoopgesprekken verder wordt doorgevraagd is dat u er zeker van kan zijn dat er een match bestaat tussen de prospect, zijn organisatie en behoeften, en úw aanbod en mogelijkheden.

Stel, een leverancier van transportsystemen is op zoek naar metalen onderdelen voor een nieuw product, specifiek voor een van zijn klanten. Hij zoekt een metaalwerker die de onderdelen kan leveren. Dat treft, want dat kunt ú. Dus u gaat er heen, vol goede moed want de prospect heeft iets nodig dat u kunt leveren. Dat gaat geheid een opdracht opleveren!

Wel afspraak, geen match

Na de kennismaking gaat het gesprek in op de onderdelen die de prospect nodig heeft. Hij maakt maatwerkprojecten hoort u nu en u krijgt al een naar gevoel. De prospect heeft 3 van één onderdeel, 5 van een ander, 8 van het volgende nodig. Uw bedrijf is gespecialiseerd in het maken van onderdelen in grote series. Daarop zijn uw machines en werkplaats specifiek ingericht. Daar blinkt u in uit, dat kunt u tegen goede prijzen leveren. Series van 500 stuks, minimaal. U baalt als een stekker, want aan tafel blijkt dus dat er helemaal geen match bestaat tussen u en de prospect. Zonde van uw tijd en de energie die u erin heeft gestoken. Wat een teleurstelling weer.

Geen match? Dan geen afspraak!

Had de verkoopmedewerker beter doorgevraagd, dan was dit feit (enkelstuks vs. series) zonder meer snel boven tafel kunnen komen. Aan de telefoon had de conclusie al getrokken kunnen worden dat er geen match is, ondanks het feit dat er op het eerste oog een behoefte is. De afspraak had niet gemaakt moeten worden, u bent er voor niets heen gegaan.

Veel verkoopmedewerkers zal het tegen hun instinct ingaan om in dergelijke gevallen eerlijk te zijn en geen afspraak te maken. De prospect wil toch een afspraak maken? Scoren! Weer eentje. Maar u ziet het, aan zo’n afspraak heeft u toch niets? Waarom hem dan toch maken?

En zo komen we weer uit bij het startpunt: gaat het u om zoveel mogelijk afspraken in uw agenda? Of staat het daadwerkelijk werven van nieuwe klanten voor u centraal?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717