Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Voorkom teleurstellingen: voer een marktonderzoek uit

Voorkom teleurstellingen: voer een marktonderzoek uit

Ondernemers zijn vaak zelf zeer enthousiast over hun nieuwe product of dienst. Helaas onderzoeken ze niet altijd vooraf of de geprojecteerde behoeften ook daadwerkelijk bestaan bij de doelgroep of in de gekozen markt. De ondernemer investeert geld, ontwikkelt zijn diensten en zet een campagne op om klanten te werven. Soms, helaas, met desastreuze gevolgen.

Eén van die enthousiaste ondernemers belde ons onlangs op. De door zijn onderbuikgevoel aangewakkerde verwachtingen bleken niet aan te sluiten bij de werkelijkheid. Hij was tegen een muur van ongeïnteresseerde prospects gelopen. De personen uit zijn doelgroep zaten helemaal niet te wachten op zijn product, of in elk geval in minder grote getale dan hij zelf had gedacht. Het probleem, waarvoor hij dacht de unieke oplossing te kunnen bieden, bleek minder wijdverbreid dan hij zichzelf had voorgespiegeld. Hij was diep teleurgesteld en had het zichzelf financieel erg lastig gemaakt.

Voorkom teleurstellingen: voer een marktonderzoek uit

Deze teleurstelling had hij kunnen voorkomen: door vooraf een marktonderzoek uit te (laten) voeren. Een marktonderzoek kan op relatief gemakkelijke wijze helpen om een markt in kaart te brengen. Hiermee leert u de behoeften van uw markt kennen en kunt u er beter op inspelen door bijvoorbeeld uw product of dienst uit te breiden of aan te passen.

Marktonderzoek: ook voor bestaande diensten

Niet alleen bij nieuwe producten of diensten, maar ook bij bestaande is het uitvoeren van een marktonderzoek essentieel. Hiermee controleert u of u nog steeds in de werkelijke behoefte van uw markt voorziet, of dat u uw productporfolio hier en daar wat moet bijschaven.

Verover uw markt!

Na afloop van het onderzoek heeft u een objectief beeld van de mogelijkheden voor uw product/dienst in de betreffende markt en ligt er niets meer in uw weg om die op de meest doeltreffende wijze te veroveren!

Wilt u weten wat een marktonderzoek voor uw organisatie kan betekenen?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen u graag met het verschil te maken, bij uw huidige en nieuwe klanten!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717