Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Verkoopriedel afsteken

Verkoopriedel afsteken

Het is buitengewoon belangrijk dat u interesse toont in uw gesprekspartner en zijn bedrijf. Door wat ‘vooronderzoek’ komt u al veel te weten en het is een mooi begin voor een verkoopgesprek als u ergens op kunt inhaken. Wij hebben gemerkt dat door interesse te tonen de verkoopresultaten toenemen. De volgende stap is om die interesse ook te tonen in het verkoopgesprek.

Oude, veilige gewoontes

Helaas, is dat makkelijker gezegd dan gedaan, blijkbaar. Veel verkopers zitten jammerlijk vastgeroest in oude, veilige gewoontes. Zij steken een standaard verkoopverhaal af over hun product en bedrijf. Ze vragen zich van tevoren niet af of en waarom de gesprekspartner naar hem zou willen luisteren. Meestal doet die dat dus ook niet. De persoon aan de andere kant wacht op een goed moment om de woordenstroom te stoppen en verder te kunnen waarmee hij bezig was. ‘Wij hebben geen interesse, goedemiddag verder’. Hoe vaak krijgt u die reactie?

Vastgeroest

Stel uzelf, als vastgeroeste verkoper, eens de vraag wat u met het afsteken van een standaard verkoopverhaal bereikt? Hoe groot is de kans dat degene die u spreekt, interesse heeft in uw verhaal? En als u het eens omdraait? Hoe veel interesse heeft ú in een verhaal van een vreemde, over een product of dienst waar u niet naar op zoek was? Ongevraagd en op een ongeschikt moment?

Onbenutte kansen

Als een standaard verhaal de basis is van uw verkooptechniek laat u vele kansen onbenut. Namelijk, om succesvol te zijn in acquisitie moet u werken aan het opbouwen van een langdurige relatie. Om die relatie te kunnen opbouwen heeft u informatie nodig, over het bedrijf, uw gesprekspartner, waar ze mee bezig zijn, waar problemen liggen en waar en wanneer u kunt inhaken op ontwikkelingen. De opmerking: ‘Belt u over drie maanden nog eens’, zult u niet horen na het afsteken van een standaard verhaal. Terwijl juist dat soort opmerkingen belangrijk zijn. Ze vormen de basis van de verkooprelatie en van uw verkoopsucces.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717