Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Veel gehoorde commerciële uitdagingen voor 2019

Veel gehoorde commerciële uitdagingen voor 2019

Afgelopen week klopten 2 oude relaties bij ons aan om weer snel van start te gaan. In het verleden hebben wij naar volle tevredenheid voor hun gewerkt en zij weten onze “PLUS” goed te waarderen. Dit is iets waar wij trots op zijn en met veel enthousiasme pakken we de draad weer op.

Naast deze 2 stappen voorwaarts moesten we deze week ook een stap terug doen; een opdrachtgever waar we recent voor gestart zijn, blijkt een ware oplichtster te zijn. Wel gretig gebruik maken van onze dienstverlening maar als de factuur volgt, zich uit de voeten maken. Zij lijkt dit niet voor het eerst te doen. Wij gaan in ieder geval voor ruim €4000 het schip in. Zo zie je maar dat het hard werken is om je commerciële doelen te behalen.

Overzicht van veel voorkomende commerciële uitdagingen voor 2019

Onlangs heb ik aan diverse (bestaande) relaties gevraagd wat hun commerciële uitdagingen worden voor 2019, daar heb ik diverse leuke reacties op ontvangen. Hieronder tref je een greep waar het komend jaar hard aan gewerkt wordt:

  • Uiteraard staat op velen hun lijst, een stuk groei te realiseren, niet alleen bij bestaande klanten maar ook vooral bij nieuwe (droom) klanten;
  • Relatiebeheer verder structuren en invulling aan geven;
  • Samenwerking zoeken/uitbouwen met andere partijen, krachten bundelen;
  • Veel van mijn relaties zitten goed in het werk, maar hebben een andere commerciële uitdaging. Het behalen van de gestelde doelen krijgt eerder te maken met betrouwbaarheid en beschikbaarheid van hun toeleveranciers / materialen / grondstoffen. Levertijden staan enorm onder druk en de vraag uit de markt is exponentieel gegroeid;
  • Veel bedrijven hebben de laatste jaren flink geïnvesteerd in groei maar willen nu ook winst gaan maken. Dus dat is de volgende uitdaging;
  • En tot slot de commerciële uitdaging van Sales Plus, wij bestaan inmiddels bijna 15 jaar en het wordt weer eens tijd om goed te kijken naar onze positionering.

Klopt jouw identiteit nog?

Ik hoor dat meer bedrijven om mij heen worstelen met hun identiteit. Sales Plus is dus niet de enige die dit weer eens kritische onder de loep neemt. Wij hopen binnenkort voor ons zelf de nodige antwoorden te hebben gevonden op onderstaande vragen.

  • Waar sta je voor als bedrijf?
  • Wie ben je en wie moet je zijn om je doelen te bereiken?
  • En hoe maak je dat tastbaar, ook in je acquisitie.
  • Als duidelijk is waar je als bedrijf voor staat, trek je de juiste mensen aan.
  • Het maakt communicatie (én sales) relevant en dus effectief.

Dat wordt ons huiswerk voor de komende weken. Wij moeten onze “PLUS” duidelijker definiëren. Want als je als ‘belbureau’ wordt gezien, krijg je bij de doelgroep die wij graag willen aanspreken misschien al gelijk het stempel ‘niet relevant’. Dan maakt het eigenlijk niet meer uit wat ons verhaal verder is, daar is dan toch geen aandacht meer voor…

De vraag hoe wij van dat oude imago afkomen, is niet direct te beantwoorden. Eerst moet duidelijk zijn wat onze gewenste identiteit is. Dat hangt bijvoorbeeld af van wat ons drijft, wat onze ambities en doelen zijn, wat de waarden zijn van ons bedrijf én onze zeer ervaren team en wie onze ideale klanten zijn met hun behoeften. Als wij dat concreet hebben, dan pas kunnen wij bepalen welke stappen er nodig zijn om van A naar B te komen en wat we willen uitdragen…….

Wat zijn jouw eigen commerciële uitdagingen? Welke target wil jij halen? Ik ben benieuwd neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail adres:
sales@salesplus.nl

085-4015717