Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
11 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Telefonisch contact opbouwen

Telefonisch contact opbouwen

Bezoekers van jouw website links laten liggen? Zonde. Bouw een vruchtbare verkooprelatie op met internetleads om ook via die weg nieuwe klanten te werven! Hoe je dat doet, lees je in dit artikel.

Geïnteresseerde websitebezoekers

In het vorige blog hebben we uit de doeken gedaan wat je kunt doen om aan goede basisgegevens van geïnteresseerde websitebezoekers te komen. En na het versturen van de eerste gerichte informatie, is het tijd om de verkooprelatie verder te ontwikkelen. Dat doen we telefonisch en met een vooraf opgestelde strategie.

Internetleads

Vanzelfsprekend is een goede voorbereiding bij het opvolgen van internetleads net zo belangrijk als bij koude acquisitie. Denk o.a. aan een tegenbezoek aan de website en het opzoeken van informatie over jouw gesprekspartner. Meer tips over een goede voorbereiding en hoe je de gevonden informatie kan gebruiken lees je in dit artikel.

In gesprek komen

Maar anders dan bij koude acquisitie, is het veelal gemakkelijker om met deze prospects in gesprek te komen. Ze zijn immers al geïnteresseerd in jouw product of dienst, hebben je opgezocht en daarmee zelfs aangegeven een behoefte te hebben.

Nadat je je hebt voorgesteld en gevraagd hebt of het een goed moment is voor jouw telefooontje, noem je de reden dat je belt. Je belt over de aangevraagde informatie, en zou graag nog wat vragen stellen.

Zoals altijd is het ook hier weer uiterst belangrijk dat je vragen gaat stellen, en niet een verkoopverhaal oplepelt, in de vorm van een verdere uitleg van de reeds verstuurde informatie.

Aanknopingspunten

Je begint met de vraag wat de aanleiding of de achtergrond van de informatie aanvraag was. Een fijne open en gemakkelijke vraag die jouw gesprekspartner uitlokt tot vertellen. Meestal krijg je nu een heel verhaal te horen waarin je al allerlei aanknopingspunten hoort. De vraag heeft het nadeel dat het de prospect gelegenheid geeft zijn hele verhaal in één keer te doen.

Overspoeld

En dat is het lastige aan deze vraag. Je krijgt in één keer heel veel informatie zonder dat je de gelegenheid hebt om direct op een bepaald punt door te gaan. Er worden meerdere aanknopingspunten genoemd, je wordt als het ware overspoeld door de behoeften die je hoort. Heel goed luisteren en het noteren van steekwoorden helpen om in de volgende stap kundig terug te kunnen gaan naar de aparte aanknopingspunten en behoeften die je hebt gehoord, waar je met jouw product of dienst een oplossing voor kunt bereiden. Vervolgens is de methodiek hetzelfde als die wij gebruiken voor Koude Acquisitie. Vragen stellen, luisteren, behoeften vinden en ontwikkelen.

Heb je nog vragen over het telefonisch contact opbouwen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717