Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Stemgebruik maakt of breekt een verkoopgesprek

Stemgebruik maakt of breekt een verkoopgesprek

Het staat zonder meer vast dat de stem en stemgebruik van grote invloed zijn in een gesprek. Gaat u in zee met een flegmatieke en ongeïnteresseerd klinkende persoon of met de verkoper die energiek en enthousiast overkomt?

In telefonische verkoopgesprekken heeft u slechts een 30 seconden de tijd om de aandacht van uw gesprekspartner te trekken en de klik te maken. Dus, als u het gesprek flauw en lauw begint, heeft u grote kans dat u de verkoop al vanaf het begin misloopt.
Wanneer u daarentegen enthousiast klinkt en energiek overkomt, dan zal uw gesprekspartner zich direct meer betrokken voelen bij het gesprek en het ook minder vervelend vinden dat hij gebeld wordt.

Enthousiasme werkt aanstekelijk

Enthousiasme werkt aanstekelijk. Als u zelf al niet achter uw product of dienst staat, of puur door uw manier van telefoneren zo overkomt, waarom zou uw prospect het dan een goed idee vinden? U kunt het met woorden nog zo mooi brengen, als de klank van uw stem die voordelen niet bevestigt dan straalt u ook geen geloofwaardigheid uit.

Hoe zorgt u dat uw stem optimaal meewerkt aan uw sales

Om ervoor te zorgen dat uw stem optimaal meewerkt aan uw sales, kunt u op een aantal dingen gaan letten:

  • Glimlachen. Wanneer u letterlijk glimlacht aan het begin van het gesprek klinkt u vriendelijker en enthousiast. Denk bijvoorbeeld aan een grap tijdens het wachten voordat de telefoon wordt opgenomen. Dus Smile when you Dial. zie blog….
  • Stembuigingen. Door veel stembuigingen te maken en hoogte te wisselen, houdt u de aandacht van uw gesprekspartner vast.
    Benadrukken. Spreek key woorden met meer nadruk uit, het houdt de aandacht vast en maakt duidelijk wat belangrijk is.
  • Intonatie. Met de toonhoogte van uw stem kan de betekenis van een zin worden benadrukt. Ook kan zo een tweede boodschap worden meegegeven. Wissel intonatie dus voldoende af. Intonatie in de spraak wordt gezien als een vorm van lichaamstaal.
  • Uitademen. Bewust en lang uit ademen voor u gaat bellen zorgt ervoor dat u ontspant en dat uw stem vaster en rustiger overkomt.
    Aanpassen. U kunt in uw stem aanpassen: snelheid, volume en toonhoogte. Oefen dit en maak er gebruik van.
  • Houding. Indien u zit tijdens het bellen, zit dan rechtop met uw hoofd opgericht. Uw stem wordt vanzelf luider. Probeer ook eens om te staan tijdens het bellen. Als u staande belt, komt u sterker en zelfbewuster over dan zittend.
  • Gebaren. Door met gebaren te spreken, komt u wederom levendiger over en beïnvloedt u de toon van het gesprek.

Kortom, er zijn vele dingen die u kunt doen om te zorgen dat u sterk, krachtig en goed overkomt. Uw gesprekspartner is daardoor meer geneigd een gesprek met u aan te gaan en het resultaat op uw sales neemt verder toe.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717