Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Smile when you dial, moet wel oprecht zijn

Smile when you dial, moet wel oprecht zijn

‘Er tegenop zien, uitstellen en bellen puur omdat de baas dat verlangt’. Koude acquisitie wordt lastig gevonden en is voor velen het minst favoriete stukje van het verkoopproces. Maar heeft bellen tegen heug en meug wel zin?

Koude acquisitie roept bij de meeste verkopers en accountmanagers geen fijn gevoel op. Als men al de telefoon pakt – vrijdagmiddag, snel nog een uurtje – dan is het tegen heug en meug en om maar aan de baas te kunnen tonen dat het gewenste aantal prospects is benaderd. Dat er weer niets is uitgekomen, ja, dat is wel jammer. Maar ja, “koude acquisitie is moeilijk, zeker in deze economische tijden, en het is altijd zo lastig om iemand te pakken te krijgen” is vaak het excuus.

Stimulans voor creativiteit

Iedereen wil plezier hebben in zijn werk. Als je er plezier in hebt, stimuleert dat het creatieve proces en daardoor leveren we beter werk. We werken efficiënter, zetten een stapje extra, doen nog beter ons best. Met als gevolg dat het werk je beter afgaat, je meer succes hebt en daardoor wordt het werk nóg leuker. De resultaten nemen steeds verder toe. De agenda staat vól afspraken, de offerte pijplijn zit vol en de verkoopdoelstellingen worden gehaald.

Enthousiasmeren door enthousiasme

Dat plezier hebben in koude acquisitie positieve gevolgen heeft komt doordat je veel beter over komt als je er zelf plezier in hebt. Het is gemakkelijker om je gesprekspartner mee te krijgen op jouw pad en het doel van je gesprek te bereiken.
Dit komt mede omdat je door je eigen plezier enthousiast overkomt. Je steekt met dat enthousiasme je gesprekspartner aan. Deze wordt op zijn beurt enthousiast en zal sneller neigen naar een aankoop of het plannen van een afspraak.

Verkoopsignalen oppikken

Wanneer je zelf positief staat tegenover hetgeen je aan het doen bent, dan sta je direct meer open voor de ander. Dit impliceert dat je beter naar de ander luistert, je hoort veel meer van wat de ander zegt. Je pikt veel meer verkoopsignalen op dan wanneer je met een negatief of neutraal gevoel een gesprek voort. Doordat je meer verkoopsignalen oppikt, kun je die omzetten in meer sales en afspraken. De resultaten nemen dus toe.

Verkopen of Service geven?

Laat aan de telefoon merken dat u plezier beleeft aan het helpen van klanten. Draai het uitgangspunt eens om. Wilt u iets verkopen, of wilt u bekijken of u uw gesprekspartner ergens mee kan helpen? Bedrijven doen geen zaken meer met bedrijven, maar mensen met mensen.

Negatieve houding straalt uit

Als plezier hebben in je werk zulke directe positieve gevolgen heeft op de resultaten, wat gebeurt er dan wanneer je géén plezier aan je werk beleeft?
Ook al kan hij de zure gezichtsuitdrukking of negatieve zithouding niet zien, een gesprekspartner ervaart het direct wanneer hij met een verkoper aan de telefoon zit die er zelf geen heil in ziet. De verkoper komt koud over, geeft geen positief gevoel mee in het gesprek, klinkt ongeïnteresseerd. Allemaal redenen om juist níet in zee te gaan met deze verkoper en het bedrijf dat hij vertegenwoordigt. Realiseer je dus goed wat het gevolg is van tegen heug en meug koude acquisitie uitvoeren.

Zelf plezier hebben in je werk van koude acquisitie is belangrijk om goede resultaten te boeken en veel nieuwe klanten te werven. Maar helemaal leuk wordt het als je gesprekspartner óók plezier beleeft aan jouw telefoontje. Lees de volgende keer verder.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717