Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Slechte adressenbestanden en goede telemarketingresultaten verwachten?!?

Slechte adressenbestanden en goede telemarketingresultaten verwachten?!?

Het succes van telemarketing hangt af van vele factoren van uiteenlopende aard. Alle expertise, capaciteit, ervaring en kunde ten spijt, zonder een goed adressenbestand zal het resultaat nooit optimaal zijn. Een factor van puur organisatorische aard, maar vaak een ondergeschoven kind in een telemarketingcampagne. Met slechte adressenbestanden verwachten dat u goede telemarketingresultaten kunt behalen, is een contradictio in terminis.

Het blijft een lastig vraagstuk. Hoe kom ik aan goede adressen? Helaas wordt er vaak te weinig tijd gestoken in dit vraagstuk en het vinden van de beste oplossing ervan. Het gevolg is dat de adressen verouderd zijn, incompleet of niet in de juiste doelgroep vallen. Het vergt nog een boel handwerk om de adressen compleet en up-to-date te krijgen. Veel van de adressen blijken vervolgens onbruikbaar en het uitzoekwerk kost uren.

Oneindig uitzoekwerk

Natuurlijk is het altijd mogelijk de adressen in de voorbereiding uit te zoeken en te ‘verrijken’ met de benodigde informatie. Adressen die bij internetonderzoek buiten de doelgroep vallen, kunnen direct zodanig worden weggezet. Aan bedrijven die niet meer bestaan hoef je natuurlijk al helemaal geen extra tijd te besteden. Dat uitzoekwerk kán maar is een tijdrovend proces en vaak inefficiënt. Als het toch moet, hoort het thuis in de voorbereiding van een campagne.

Inefficiënt

Het is zonde als die tijd binnen de daadwerkelijke ‘beluren’ valt. Degene die de telefonische koude acquisitie uitvoert is inefficiënt bezig, verliest veel tijd met het verrijken van de adressen. De resultaten van de campagne blijven hierdoor achter bij de verwachting. En hoewel uit de grote hoop goede adressen, wel direct worden gebeld, raakt het resultaat versluierd.

Gerenommeerde bedrijven

Goed, de oplossing kan dus zijn om in de voorbereidende fase, de adressen te screenen en te verrijken. De beste oplossing is natuurlijk om adressen aan te kopen van gerenommeerde, specialistische bedrijven. Dat geeft de meeste kans op goede adressen.
Natuurlijk zijn er ook instellingen die adressen aanbieden. Maar het registreren, bijhouden en bewerken van adressen is niet hun hoofdtaak of dienst. Hierdoor valt de kwaliteit van de adressen verkregen van dergelijke instanties helaas vaak tegen.

Ken uw doelgroep

Hoe preciezer en gedetailleerder u uw doelgroep kunt omschrijven, hoe beter de adressen aansluiten. Een groot voordeel van het afnemen van adressen van een gespecialiseerd bedrijf is dat het mogelijk is zeer specifiek de adressen te selecteren. De regio, branche, bedrijfsgrootte, aantal medewerkers, bedrijven die binnen 3 maanden gaan verhuizen, uit de groep machinefabrieken diegenen die alleen auto-onderdelen maken?
Of wilt u testen in welke regio’s of branches uw diensten of producten het beste aanslaan? Maak verschillende bestanden aan, houd de gegevens gescheiden in uw CRM-systeem en u heeft haarfijn inzage in de resultaten per regio, branche, bedrijfsgrootte etc.
Zo kunt u ook heel gemakkelijk een nieuwe doelgroep of branche benaderen wanneer blijkt dat in de gekozen bedrijven, er toch minder behoeften voor uw diensten is, dan u van tevoren had gedacht of gehoopt.

Optimaal rendement

Door er zeker van te zijn dat u kwalitatieve adressen gebruikt voor de telemarketing.
Het gebruiken van kwalitatieve adressen binnen de juiste doelgroep zorgt ervoor dat aan de organisatorische kant niets meer in de weg staat van het behalen van optimaal rendement op uw sales.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de gerenommeerde bedrijven die kwalitatieve adressen leveren.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717