Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Plezier aan beide ‘kanten van de telefoonlijn’ helpt verhogen salesresultaten

Plezier aan beide ‘kanten van de telefoonlijn’ helpt verhogen salesresultaten

Zelf plezier hebben in je werk van koude acquisitie is belangrijk om goede resultaten te boeken en veel nieuwe klanten te werven. Maar helemaal leuk wordt het als je gesprekspartner óók plezier beleeft aan jouw telefoontje.

Veel prospects staan helaas in eerste instantie negatief tegen over je belletje. Door het gesprek net iets anders te beginnen, kun je je prospect positief stemmen. En dát zal een grote invloed hebben op de resultaten van je verkoopinspanningen.

Je stoort, geef het maar toe

Om veel irritatie weg te nemen en om uw gesprekspartner in zijn waarde te laten, is het belangrijk dat u altijd vraagt of u wel gelegen belt. Een verkoper die direct met zijn verhaal begint en zijn riedel op de gesprekspartner afvuurt roept irritatie op. Geen plezierig begin van een gesprek. En hoogstwaarschijnlijk direct het einde van het gesprek.
Het werkt goed om met een beetje humor te proberen duidelijk te maken dat je begrijpt dat je de ander al hebt gestoord. Lukt het om iets leuks te zeggen, met een lach in je stem, dan zal je gesprekspartner zich hoogstwaarschijnlijk meer openstellen voor je. Je hébt hem immers al gestoord, dan kun je het maar beter leuk brengen!

Naam noemen eert gesprekspartner

Een zeer gemakkelijk toepasbare manier om uw gesprekspartner positief te stemmen, is door het noemen van zijn naam. “Goedemorgen meneer Willems, komt het uit dat ik bel?” Door het noemen van de naam van uw gesprekspartner laat u merken dat zich heeft voorbereid, weet wie hij is en welke rol hij bekleedt binnen de organisatie. U toont hiermee interesse en betrokkenheid. Nuttige eigenschappen bij telemarketing.
Daarnaast is het mens eigen; we horen namelijk geen woord liever dan onze eigen naam.

Blij dat ik u tref!

Een andere leuke opmerking om een positieve stemming op te wekken is de opmerking: “Goedemiddag meneer Willems, ik ben blij dat ik u tref!” Zeker als u al verschillende malen hebt geprobeerd deze gesprekspartner te pakken te krijgen en echt blijkt dat meneer moeilijk bereikbaar is. U zet hem met deze opmerking op een kleine verhoging en geeft wederom aan dat hij belangrijk voor u is.

Met humor kom je verder

Boven alles is het belangrijk dat u als verkoper vriendelijk bent. Verkopen doe je met een lach. Door gebruik te maken van (gepaste) humor, uw eigen persoonlijkheid te laten doorschemeren en met een flinke portie overtuigingskracht komt je een heel eind om plezierige én succesvolle verkoopgesprekken te voeren. Je hebt meer kans om een klik te maken met je gesprekspartner. En hoe meer het klikt, hoe groter de kans op succes.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717