Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Omgangsvormen in de acquisitie

Omgangsvormen in de acquisitie

Verplaatsen in andermans schoenen. Het klinkt vaak makkelijker dan het is. Een stukje empathisch vermogen is vereist, met name als het op acquisitie aankomt. Hoe vaak komt het voor dat u aan de andere kant van de telefoon hangt, en zeg eens eerlijk, zit u altijd te wachten op deze belletjes?

Handvatten voor koude acquisitie

Hoe zorgt u ervoor dat wanneer u belt, de persoon aan de andere kant van de lijn dit niet als vervelend ervaart? Hierbij 4 handvatten die koude acquisitie vergemakkelijken.

1. Dialoog biedt voorsprong

De essentie is om er voor te zorgen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet het gevoel krijgt weer een standaard verkooppraatje aan te moeten horen. Stel jezelf voor. Leg uit waar je voor belt en wees vooral niet bang om van het script af te wijken, of nog liever, bel zonder script! Hierbij is het van belang om goed voorbereid te zijn. Het klinkt heel cliché, maar goed voorbereid zijn is meer dan het halve werk, je begint elk gesprek namelijk met een 2-0 voorsprong. Verdiep je in het product, de dienst, het bedrijf en vooral ook in de persoon aan de andere kant van de lijn.

2. Stuur op je doel

Een verdieping in het bedrijf, het product, en de gesprekspartner biedt houvast en een goede leidraad, maar vergeet niet dat iedere prospect andere doelen, behoeften en situaties kent. Probeer vooral daarop te sturen. Acquisitie is aanvoelen en inspelen op behoeften. Toon begrip, verplaats je in de situatie van de prospect, denk mee en draag oplossingen aan. Op die manier word je een vertrouwenspersoon en geen verkoper.

3. Get to the point

Tijd is een kostbaar goed. Hou de gesprekken kort en to the point, maar niet ten koste van de menselijke factor. Wees oprecht geïnteresseerd en luister ook naar wat de gesprekspartner te vertellen heeft, vraag naar zijn of haar eerlijke mening en speel hier op in.

4. Nee is ook een antwoord

Genegeerd worden is erg vervelend. Misschien wel net zo vervelend als aan het lijntje te worden gehouden. Veel mensen vinden het nou eenmaal moeilijk om ‘’nee’’ te zeggen, wat beide gesprekspartners uiteindelijk erg veel tijd kost. Door duidelijk te zijn en op een persoonlijke wijze de prospect te benaderen, is het makkelijker om eerlijk en open te zijn. Eindigend met wederom een cliché: eerlijkheid duurt het langste.

Heeft u nog vragen, of behoefte aan acquisitie?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717