Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Mag ik u een vraag stellen…..?

Mag ik u een vraag stellen…..?

Welke gevolgen zou het voor uw verkoopresultaten hebben als u een manier zou kennen waarmee u heel effectief interesse kunt tonen in uw gesprekspartner? Waarmee u al die belangrijke informatie naar boven kunt krijgen en zodoende een relatie kunt opbouwen? Zou het u helpen als ik u een oplossing voor dit probleem kan tonen?

Gezonde nieuwsgierigheid, mag ik u een vraag stellen…?

Die oplossing ligt misschien wel voor de hand. Hoe toon je interesse in iemand? Hoe achterhaal je informatie? Door vragen te stellen! Door een gezonde gerelateerde nieuwsgierigheid te ontwikkelen. Door te veranderen van verteller in vrager. Door veel en de juiste vragen te stellen, krijgt uw marketing boodschap/propositie een gedegen ‘bodem’ en wordt uw boodschap beter gehoord. En alleen wanneer uw boodschap goed gehoord wordt, kan de gesprekspartner adequaat reageren. Hopelijk zal hij dan van zijn kant ook interesse gaan tonen in wat ú precies doet.

Knelpunten en problemen

Het doel van het stellen van vragen is om ter zaken doende informatie te achterhalen. U gaat op zoek naar knelpunten en problemen in de organisatie of het bedrijf dat u belt. U zoekt naar behoeften die ú kunt oplossen. Om naar die behoeften op zoek te kunnen gaan moet u uw markt goed kennen. U moet, voordat u de prospect belt, al weten welke problemen de prospect mogelijk heeft die u kunt oplossen. Door uw vragen, en de manier van vragen kunt u die problemen, of behoeften, blootleggen en ontwikkelen. Over het belangrijke en uitgebreide onderwerp ‘behoeften’ blootleggen en ontwikkelen zullen we u zeer binnenkort meer vertellen.

Spreken is zilver, zwijgen is goud

Bij het stellen van vragen hoort goed luisteren. Luisteren is belangrijk omdat u door goed te luisteren meer informatie krijgt. U wint de sympathie van uw gesprekspartner, want voor hem is het juist heel belangrijk dat er naar hem geluisterd wordt. Uiteindelijk gaat het erom wat de prospect zegt, want die informatie kunt u gebruiken om voortgang te boeken in het verkoopproces.

In ons vak is het de kunst om de gesprekspartner aan het praten te krijgen, door wat we zeggen, maar vooral ook wat we niet zeggen. In dat kader lijkt het spreekwoord: Spreken is zilver en zwijgen is goud, op ons lijf geschreven. U zult er versteld van staan hoeveel bruikbare (markt) informatie u boven tafel krijgt als u goed – tussen de regels door – kunt luisteren. Door goed te luisteren komt u ook te weten of uw boodschap duidelijk overkomt bij de potentiële klant en kunt u signalen opvangen die voor uw verkoopproces belangrijk kunnen zijn.

Nu u in uw gesprekken (meer) vragen gaat stellen, wilt u deze in goede banen leiden waardoor u zoveel mogelijk (juiste) informatie boven tafel krijgt. U gaat op zoek naar de problemen of behoeften die u met uw product of dienst kunt oplossen. Een belangrijk aspect dus bij succesvolle acquisitie. Lees dan de volgende keer “Het betekenisloos vragen stellen eindigt altijd in ………”

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717