Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 weken ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Mag ik je een vraag stellen…..?

Mag ik je een vraag stellen…..?

Welke gevolgen zou het voor jouw verkoopresultaten hebben als je een manier zou kennen waarmee je heel effectief interesse kan tonen in jouw gesprekspartner? Waarmee je al die belangrijke informatie naar boven kunt krijgen en zodoende een relatie kunt opbouwen? Zou het je helpen als ik je een oplossing voor dit probleem kan tonen?

Gezonde nieuwsgierigheid, mag ik je een vraag stellen…?

Die oplossing ligt misschien wel voor de hand. Hoe toon je interesse in iemand? Hoe achterhaal je informatie? Door vragen te stellen! Door een gezonde gerelateerde nieuwsgierigheid te ontwikkelen. Door te veranderen van verteller in vrager. Door de juiste vragen te stellen en door te vragen, krijgt jouw marketing boodschap/propositie een gedegen ‘bodem’ en wordt de boodschap beter gehoord. En alleen wanneer jouw boodschap goed gehoord wordt, kan de gesprekspartner adequaat reageren. Hopelijk zal hij dan van zijn kant ook interesse gaan tonen in wat jij precies doet.

Knelpunten en problemen

Het doel van het stellen van vragen is om ter zaken doende informatie te achterhalen. Jij gaat op zoek naar knelpunten en problemen in de organisatie die je belt. Je zoekt naar behoeften die jij kunt oplossen. Om naar die behoeften op zoek te kunnen gaan moet je jouw markt goed kennen. Je moet, voordat je de prospect belt, al weten welke problemen de prospect mogelijk heeft en die jij kan oplossen. Door jouw vragen en de manier van vragen, kan je die problemen blootleggen en de behoefte naar jouw oplossing ontwikkelen. Over het belangrijke en uitgebreide onderwerp ‘behoeften’ blootleggen en ontwikkelen zullen we je zeer binnenkort meer vertellen.

Spreken is zilver, zwijgen is goud

Bij het stellen van vragen hoort goed luisteren. Luisteren is belangrijk omdat je door goed te luisteren meer informatie krijgt. Jij wint de sympathie van jouw gesprekspartner, want voor hem is het juist heel belangrijk dat er naar hem geluisterd wordt. Uiteindelijk gaat het erom wat de prospect zegt, want die informatie kan je gebruiken om voortgang te boeken in het verkoopproces.

In ons vak is het de kunst om de gesprekspartner aan het praten te krijgen, door wat we zeggen, maar vooral ook wat we niet zeggen. In dat kader lijkt het spreekwoord: ‘Spreken is zilver en zwijgen is goud’, op ons lijf geschreven. Je zult er versteld van staan hoeveel bruikbare (markt) informatie je boven tafel krijgt als je goed – tussen de regels door – kunt luisteren. Door goed te luisteren kom je ook te weten of jouw boodschap duidelijk overkomt bij de potentiële klant en kan je signalen opvangen die voor jouw verkoopproces belangrijk kunnen zijn.

Nu je in jouw gesprekken (meer) vragen gaat stellen, wil je deze in goede banen leiden waardoor je zoveel mogelijk (juiste) informatie boven tafel krijgt. Je gaat op zoek naar de problemen of behoeften die je met jouw product of dienst kunt oplossen. Een belangrijk aspect dus bij succesvolle acquisitie. Lees dan de volgende keer “Het betekenisloos vragen stellen eindigt altijd in ………”

Hoe is het met jouw vragentechniek, ik ben benieuwd, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail adres:
sales@salesplus.nl

085-4015717