Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Leads genereren met social media

Leads genereren met social media

“Social media is hét nieuwe acquireren,” dat roepen veel ondernemers. En daar hebben ze zeker een punt. Er is namelijk veel mogelijk op het gebied van acquisitie wanneer u social media gebruikt.

Zo kunt u gemakkelijk uw DMU’s traceren via LinkedIn, gericht adverteren op Facebook en volgen wat uw concurrenten zeggen op Twitter (en tegen wie…).

Wij hebben de verschillende social media kanalen – en hun mogelijkheden voor (online) acquisitie – voor u op een rijtje gezet.

LinkedIn

Wij hoeven u niet meer te vertellen wat LinkedIn is. Maar om zeker te weten dat u de mogelijkheden voor online acquisitie optimaal benut zetten wij de voordelen nog eens op een rijtje.

  • LinkedIn is een unieke manier om inzicht te krijgen in wie er in het netwerk zitten van de mensen die u kent (tweedelijnscontacten).
  • Gemakkelijk zoeken op DMU.
  • Een leadlijst opstellen met behulp van uw tweedelijns contacten.

Wat is kracht van LinkedIn?

Wereldwijd hebben gebruikers gemiddeld zo’n 300-400 connecties in hun eerstelijns netwerk. Dat betekent dat wanneer u zelf 100 eerstelijns contacten heeft, u 30.000-40.000 tweedelijnscontacten hebt!

Met andere woorden: de kracht van LinkedIn zit niet in uw eigen (eerstelijns-) netwerk, maar in uw tweedelijnsnetwerk. Aan u rest de taak om uw eerste lijn te verzoeken om u in contact te brengen met de potentiële klant. U kunt zelfs een opzetje over uzelf meesturen naar uw connectie die hij/zij kan gebruiken om uw potentiële klant te benaderen. U zult zien dat veel van uw connecties dit graag voor u doen.

Facebook

Ook Facebook is een uitermate geschikt kanaal om leads te genereren.

Bedrijvenpagina

Zo is er natuurlijk de mogelijkheid om een eigen bedrijvenpagina te starten. Hiermee kunt u uw huidige én potentiële klanten op de hoogte houden van het reilen en zeilen van uw bedrijf.

Deelfunctie

De deelfunctie van Facebook biedt een uitgelezen kans om in contact te komen met prospects. Uiteraard moet wat u op Facebook wel interessant genoeg zijn om te delen. Maar dat spreekt voor zich.

Daarnaast biedt Facebook ook de mogelijkheid om te adverteren. Het interessante hieraan is dat u heel gericht boodschappen naar uw doelgroep kunt overbrengen. Hierdoor wordt uw boodschap alleen getoond aan mensen die voor u belangrijk zijn. Facebook brengt voor deze dienst wel kosten in rekening, de andere voorbeelden zijn gratis (al kost het u natuurlijk wel wat van uw eigen tijd).

Twitter

Naast LinkedIn en Facebook is er natuurlijk nog Twitter. Ook dit platform kunt u heel goed inzetten om leads te genereren.

Zo kunt u:

  • privéberichten sturen naar interessante mensen en ze persoonlijk uitnodigen voor een kop koffie;
  • filteren op relevante zoekwoorden en zo lezen wat er over voor u relevante onderwerpen wordt gezegd door vakgenoten en potentiële klanten;
  • en kunt u zelfs stiekem meelezen met wat uw concurrenten zeggen zonder dat dit voor hen zichtbaar is.

Kortom, er zijn veel manieren om social media in te zetten voor leadgeneratie.

Meer weten?

Heeft u vragen? Wij vertellen u graag meer over online acquireren. Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717