Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Koffie, koffie….. lekker bakkie koffie

Koffie, koffie….. lekker bakkie koffie

Koude acquisitie uitbesteden levert alleen koffiedrink-afspraken op? Zonde als u door slechte ervaringen sceptisch tegenover het uitbesteden van telemarketing staat. Waardevol koffie drinken hoe doet u dat?

Een van de grootste oorzaken van het slechte imago van B2B telemarketing, is de kwaliteit, of juist het ontbreken daarvan, van de gemaakte afspraken. Het klinkt zo mooi: “Wij, van Callcenter Groot, kunnen iedere tien minuten een afspraak voor u maken.”
Maar wat heeft u aan een afspraak waar u, nadat u het hele land heeft doorkruist, al na vijf minuten denkt, “wat dóe ik hier, ik heb hier niets te zoeken, men heeft hier helemaal niets aan mijn dienst of product, men heeft geen probleem dat ik kan oplossen.”

Met wie zit u eigenlijk aan tafel?

Of u de koude acquisitie zelf aanpakt of uitbesteedt, een goede afspraak moet aan een aantal randvoorwaarden. voldoen. Eerst wilt u natuurlijk weten dat u met een bevoegd persoon, de beslissingnemer, aan tafel komt te zitten. Daar is gemakkelijk achter te komen. U kunt vooraf op internet wat onderzoek doen naar de functie en plek binnen de organisatie van uw contactpersoon. Is er nog twijfel, schroom dan niet om in het telefonische gesprek vast te stellen dat u met de juiste persoon spreekt. Het is o zo frustrerend wanneer blijkt dat er een afspraak is gemaakt met ‘zo maar’ een medewerker, daar schiet u natuurlijk niets mee op.

Waarom zit u er aan tafel?

Het belangrijkste om te achterhalen is of er ook echt een aanleiding is voor het maken van de afspraak. Uw propositie moet kunnen aansluiten bij die van uw prospect. In het telefoongesprek dat u voert met de potentiële klant stelt u vragen om een connectie vast te stellen. Want, u heeft pas een waardevol gesprek als uw prospect een probleem heeft dat u kunt oplossen. Zodra u dat heeft vastgesteld, weet u dat u niet het land door hoeft om alleen een kopje koffie te drinken.

Waardevol door aanleiding

In een eerdere blog hebben we beschreven, hoe u in (koude) acquisitiegesprekken de behoeften van een potentiële klant kunt achterhalen. Door het gebruik van de juiste vraagtechnieken en salesmethode kunt u dat probleem of die behoefte omzetten in ‘een noodzaak bij de prospect’ om het probleem te willen oplossen.

Pas wanneer dát in het telefoongesprek is vastgesteld, weet u zeker dat u een waardevol gesprek zult hebben bij de prospect. U heeft werkelijk iets te bespreken tijdens de afspraak. U kijkt samen met de potentiële klant verder naar zijn problematiek, hoe u daar een oplossing voor kunt bieden en wat hem dat uiteindelijk oplevert. Er is een gerede kans dat u zaken kunt gaan doen met de prospect.

Dat geeft u een goede ondergrond en reden om naar de prospect af te reizen. En doordat de prospect zichzelf realiseert dat hij een probleem heeft, waarvoor hij een oplossing zoekt, is de afspraak ook voor hem zinvol.

Termijn en budget

Als duidelijk is dat uw propositie aansluit bij het bedrijf waarmee u contact legt, zijn er nog twee vragen van belang: of uw gesprekspartner/het bedrijf van plan is binnen nu en drie tot zes maanden over te gaan tot het doen van de investering, en of er voldoende budget beschikbaar is voor het traject. De laatste vraag is vaak iets lastiger al aan de telefoon te stellen. Maar wanneer uw weet of het daadwerkelijk op de planning staat voor de komende maanden/half jaar heeft u de kans zeer concreet met dit bedrijf in gesprek te gaan.

Al met al vier randvoorwaarden

Op basis van deze vier randvoorwaarden

  • Juiste gesprekspartner / beslisser
  • Propositie moet aansluiten
  • Termijn moet realistisch zijn
  • Budget moet beschikbaar zijn

zult u niet iedere tien minuten een afspraak maken. U zult genoegen moeten nemen met wat minder afspraken, maar daarentegen heeft u afspraken waar een grote kans op succes is. Het zijn waardevolle afspraken, die er niet doorheen zijn gedrukt alleen maar om de doelstellingen te halen. In deze aanpak gaat Kwaliteit voor Kwantiteit.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717