Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
6 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Kan ik je met nog iets anders van dienst zijn?

Kan ik je met nog iets anders van dienst zijn?

De slager doet het al jaar en dag: ‘Mag het iets meer zijn?’ ‘Anders nog iets?’ Ook het plakje worst dat de kinderen krijgen is niet alleen voor de aardigheid. De slager gokt erop dat het kind die worst ook wil op de boterham en de volgende keer staat er een onsje op het boodschappenlijstje. Een extra verkoop dus.

Zij zijn de hele dag bezig met upselling

Van die slagers, kunnen we veel leren over verkopen. Zij zijn de hele dag bezig met upselling. Ze verkopen een onsje worst en dat wordt al gauw een half onsje meer. ‘Geen probleem, komt wel op’ denk je toch? En die nieuwe olijven die in een proefbakje op de toonbank staan, zijn wel erg lekker. Nou… daar ook een bakje van.

Laat geen verkoopkansen liggen

Dit principe van upsell kunnen we goed vertalen en gebruiken bij de verkoop binnendienst. Jouw medewerkers die alleen orders aannemen en correct afhandelen laten veel verkoopkansen liggen. Helaas zien we dat vaak gebeuren. De binnendienst is zeer servicegericht, orders worden snel en vakkundig opgenomen. Maar ‘verkopen’ doen ze niet. Een klant belt op, geeft door wat hij wil bestellen. Klaar, weer een order genoteerd…

Ben je al op de hoogte….

Stel dat de binnendienst medewerker na het opnemen van de order vraagt: ‘Kan ik je nog met iets anders van dienst zijn?’ Of: ‘Ben je al op de hoogte van onze aanbieding op product X?’ Waarbij product X aansluit op de specifieke situatie en behoeften van de klant.

Even wennen aan het idee

De eerste keer dat de klant deze vraag gesteld wordt, zal hij wat verrast zijn. Na twee, drie keer is hij eraan gewend en is de kans groot dat hij zich positief gaat opstellen ten opzichte van het idee. Hij kan dan geïnformeerd worden over aanbiedingen, nieuwe producten, producten die aansluiten op wat hij normaal afneemt bij je, maar waarvan hij misschien nooit heeft gezien dat je die ook verkoopt. Verkoopkansen genoeg, die je veel handel gaan opleveren.

Vragen staat vrij

Als je niet dergelijke vragen stelt, krijg je zeker niets. Zeker als klanten niet gewend zijn aan dit idee van upselling. Maar zodra deze vraag met regelmaat wordt gesteld, wennen jouw klanten eraan. Het is een kwestie van het programmeren van jouw medewerkers en jouw klant. Het zal in het begin lastig zijn specifieke klantgerichte kansen te herkennen, maar met wat oefening zul je al snel extra omzet binnenhalen.

Meer weten hoe je extra omzet kunt binnenhalen, neem contact met ons op voor een afspraak!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail adres:
sales@salesplus.nl

085-4015717