Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Is 2018 tot dusver een goed jaar voor jou?

Is 2018 tot dusver een goed jaar voor jou?

De eerste 4 maanden van 2018 zitten er al op. Wellicht heb je eind 2017 nagedacht over je doelen voor 2018? Hoe staat het ervoor? Is je klantenbestand al uitgebreid? Zijn er klanten naar de concurrent gegaan? Uiteraard kijk je naar de dingen die goed gaan, maar waar liggen nog kansen voor 2018? Hoe zorg je ervoor dat je klantenbestand wordt uitgebreid?

Zaadjes planten

In januari schreef ik: zaadjes planten voor 2018.
Het is van belang dat je, ook in drukke en succesvolle periodes, bezig blijft met acquisitie. Gedurende het jaar verlies je altijd wel een aantal klanten. Om wat voor reden dan ook. Je hebt daar niet altijd invloed op. Daarom moet je continu bezig zijn met het planten van zaadjes. 

Het werven van nieuwe klanten heeft, zoals we regelmatig aangeven, tijd nodig. Het is niet snel in de ‘losse uurtjes’ even wat bellen en de opdrachten stromen binnen. Oftewel, great things, take time. 

 

Actief klanten werven

Om te continueren en dus te groeien is er altijd nieuwe aanwas van klanten nodig. Op welke manier zorg jij voor nieuwe klanten? Eén manier die gegarandeerd niet werkt, is om op nieuwe klanten te gaan zitten wachten. Dit kost je naast nieuwe klanten, meer omzet en uiteindelijk stagneert de groei van jouw bedrijf. Door actief klanten te werven, kom je het snelst in Rome uit (of Florence, Praag, Stockholm, Barcelona, waar u maar heen wilt deze zomer).

 

Marketing + Sales = Succes!

Naast een continu proces van gestructureerde acquisitie is de combinatie van marketing + sales belangrijk. Zet je alleen marketing in, dan mis je sales. Richt jij je pijlen puur op sales, dan mis je de marketing. Beide zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het komt echter nog veelvuldig voor dat bedrijven zich focussen op slechts één van deze twee pijlers. In de praktijk betekent dit dat zij een aanzienlijk deel van het succes laten liggen voor de concurrent. Het is van belang om als ondernemer online zichtbaar te zijn. Denk alleen al aan social media, blogs, digitale nieuwsbrieven, landingspagina’s etc. Marketing zorgt ervoor dat je gezien wordt. Het vergroot je naamsbekendheid. Het geeft een mate van professionaliteit en expertise aan. Het zet jouw bedrijf op de kaart. Ga je hierdoor direct meer verkopen? Nee, natuurlijk niet! Hier heb je weer gerichte sales activiteiten voor nodig.

 

Telefonische acquisitie werkt!

Het uitvoeren van gerichte sales activiteiten en telefonische acquisitie is nog steeds een uitstekende manier om aan nieuwe klanten te komen. Helaas heeft deze vorm een wat negatieve bijsmaak bij marketeers die er niet mee overweg kunnen. Toch is in veel gevallen telefonische verkoop, al dan niet in combinatie met Marketing Automation, het meest effectieve verkoopkanaal. Het doel is namelijk nooit zoveel mogelijk uren inzetten, maar zoveel mogelijk rendement uit de uren behalen. Geen kwantiteit, maar kwaliteit. Inzetten op waardevolle afspraken en langdurige relaties. Dat is de kracht van Sales Plus. En één van de redenen waarom wij niet op basis van no cure no pay werken.

 

Referenties

Ik heb je destijds een link gestuurd waar je kan lezen wat actieve koude acquisitie heeft betekend voor onze opdrachtgevers. Hierbij nogmaals de link: referenties. Dit geeft de uitkomst van onze eigen optelsom weer. Dus mochten jouw doelstellingen nog niet gaan, zoals je voor ogen had. Wellicht kunnen wij je helpen de doelstellingen te realiseren. Op een mooi vervolg van 2018!

Heb je nog vragen over marketing +sales of het werven van klanten? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717