Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Hoe klinkt uw telefonisch visitekaartje?

Hoe klinkt uw telefonisch visitekaartje?

Heeft u een medewerker die prospects belt om afspraken te maken en in te plannen. Of heeft u een medewerker die belt om nieuwe klanten te werven? Een wezenlijk verschil. Hoe klinkt uw telefonisch visitekaartje?

Vinken en scoren

Voor de eerste staat het noteren van de afspraak, dag, tijdstip, bezoekadres centraal. Het kunnen afvinken van de prospect, het kunnen optellen van scores. De afspraken zijn niet op inhoud gebaseerd.

Verstandhouding en vertrouwen

In de tweede situatie staat het opbouwen van een goede zakelijke verstandhouding en vertrouwensband centraal. Dé basis voor gezonde en profijtelijke verkooprelaties. Natuurlijk op het juiste moment wordt er een afspraak gemaakt. Het is dan wél een afspraak waar u én de prospect iets aan heeft. Want koffiedrinken kunt u ook op uw eigen kantoor en aan afspraken die door hard selling zijn doorgedrukt, heeft u in negen van de tien keer ook niets.

Indrukken

Uw website ziet er goed uit en trekt en triggert bezoekers. U heeft extra aandacht besteed aan de entree van uw bedrijfspand. U en uw accountmanagers zien er zakelijk verzorgd uit. En prospects worden gebeld door scriptlezende medewerkers zonder betrokkenheid of positieve uitstraling. Wat klopt er niet in het rijtje?

Telefonisch visitekaartje

De medewerker die voor u de telefonische contacten legt, zou dus meer moeten zijn dan een afsprakenplanner. Hij is uw telefonische visitekaartje. U wilt toch diezelfde kwaliteit uitstralen als uw website en entree waar u duidelijke aandacht aan heeft besteed.
De telemarketeer heeft kennis en inzicht van uw services en producten nodig. Hij kent uw bedrijfscultuur en straalt die ook uit. Hij is geïnteresseerd in de situatie van de prospect en gaat opzoek naar kansen en de juiste momenten om te helpen. Hij gaat op gelijk niveau een volwaardige dialoog aan met zijn gesprekspartner. Door het goed bijhouden van de gesprekken, notities en terugbelmomenten (en die op de afgesproken tijdstippen uit te voeren) laat hij een betrouwbare indruk achter.

Grotere investering voor grotere opbrengst

De telefonisch sales consultant weet aansluiting te maken bij de prospect, bouwt een band op, geeft een hoogwaardige indruk van uw bedrijf af. Het lukt hem een natuurlijke klik te maken met gesprekspartners.

Dit alles vergt meer moeite, inzet, stiptheid, tijd, dan het simpelweg jagen op afspraken. Maar uiteindelijk levert het u zonder twijfel oneindig meer op.
Tevens levert het u een voorsprong op in het verdere verkooptraject. Daarover meer in de volgende blog.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717