Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
1 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Hoe gebruiken we korting?

Hoe gebruiken we korting?

Nieuwe klanten, dat wil toch iedereen! En het liefst voor de prijs die we willen vragen. Maar de ideale wereld bestaat niet. Soms ontkom je er niet aan om korting toe te passen. Hoe kan je dat het beste doen?

Korting geven

Korting mag nooit een weggevertje zijn. Dit kan een negatief effect hebben en klanten onzeker maken. Een klant kan immers denken dat je daarvoor hebt geprobeerd hem een onredelijke prijs te rekenen.

Korting in natura

Bedenk dat klanten niet zozeer korting willen, maar wel het gevoel dat ze niet teveel betalen. Tracht een korting niet in prijs uit te drukken, maar in een meerwaarde die je te bieden hebt. Zo kun je met een korting in natura de kans op een langere klantrelatie vergroten. Immers..een korting in geld creëert over het algemeen geen trouwe klanten.

Voorbeeld

Voorbeeld: Een bedrijf dat advies geeft op brandbeveiliging wil graag een belangrijke klant aan zich binden. De klant vraagt echter, na een oriënterende rondleiding door het gebouw, een korting, omdat de concurrent goedkoper zou zijn. Men had echter gezien dat binnen een half jaar alle brandblussers aan vervanging toe waren. Het bedrijf bood daarop aan om deze binnen een half jaar gratis te vervangen, als de klant met hen in zee zou gaan. Hiermee toonde het bedrijf alert te zijn en de klant al te kennen, voordat men zaken ging doen. Gevolg; de opdracht werd gegund.

Tip

Als je niet onder een korting uitkomt, laat de klant dan duidelijk merken dat je de korting beschouwt als een ruilmiddel en dat je er iets voor terug wilt. Bijvoorbeeld een vervolgaankoop, grotere afname, of een langere klantrelatie. Geef aan dat je de klant tegemoet wilt komen en wat jij er voor terug verwacht. Dit schept duidelijkheid en maakt klanten niet onzeker.

Vragen over het geven van korting of behoefte aan meer tips? Neem gerust contact op. 

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717