Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
6 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Hoe animatie telefonische acquisitie versterkt

Hoe animatie telefonische acquisitie versterkt

Hoe zorg je ervoor dat de informatie die verstrekt is tijdens een telefoongesprek blijft hangen bij de klant? Tijdens een telefoongesprek wordt er aan de (potentiële) klant veel gevraagd en doorgevraagd, door goed te luisteren kan je goed inschatten of er voldoende raakvlakken voor beide partijen zijn.


Breder draagvlak creëren door animatie

Na het prettige inhoudelijke gesprek kan er aanvullende informatie worden gestuurd naar de prospect. Dit kan je doen door kort de highlights te benoemen in een e-mail en die te voorzien van een bijlage. Maar een animatie meesturen die je product of dienst kort en krachtig verwoord is wellicht nog doeltreffender. Je geeft de (potentiële) klant ook nog eens de mogelijkheid om de video te bekijken wanneer het hem of haar uitkomt. Deze animatie wordt ook vaak binnen de organisatie verspreid onder meerdere collega’s. Zo creëer je gemakkelijk een breder draagvlak, omdat belangrijke informatie zo aantoonbaar beter blijft hangen.

Pakkende animatie video

Misschien vind je het prettiger om eerst je prospect een e-mail te versturen met een pakkende animatie video erin. Waardoor je daarna naar aanleiding van de animatie gemakkelijker een inhoudelijke gesprek voert met je prospect, dit kan natuurlijk ook. Of je het vooraf verstuurd of na afloop van het gesprek is aan jou, het is waar je je het prettigst bij voelt. Het is ieder geval een prima middel om te zorgen dat ze je boodschap niet snel zullen vergeten.

Waarom animatie zo populair is:

Verschillende organisaties in verschillende branches maken al gebruik van animatie. Hieronder laten we je zien waarom het gebruik van animatie zo populair is.

  • Met een animatie boek je resultaat
    Maar liefst zestig procent van de internetbezoekers kijkt liever naar een video dan dat hij een tekst leest. Daarbij is tachtig procent van de internetbezoekers eerder geneigd een aankoop te doen na het zien van een animatie. Het is dus veel nuttiger om een video naar je prospect te sturen dan een uitgebreide e-mail.

 

  • Animatie past bij ieder bedrijf
    Met animatie is alles mogelijk. Je kunt het zo gek niet bedenken of een animatie kan het uitbeelden. Dit is dan ook de grote kracht van animatie. In enkele seconden kan een animatie jouw verhaal op een leuke manier duidelijk overbrengen.

 

  • Conversie verhogen met animatie
    Zoals hierboven al even werd genoemd, is een flink deel van de internetgebruikers na het zien van een animatie eerder geneigd om een aankoop te doen. Dit komt doordat een animatie de kijker inzicht geeft in het product. Door het bekijken van een animatie begrijpt de kijker jouw dienst of product beter. Dit zorgt er weer voor dat de kijker de meerwaarde van jouw dienst of product gaat inzien en verder met je in gesprek wilt over je product of dienst.

 

  • Viral met animatie
    Heb jij een animatie laten maken die niet alleen informatief en nuttig is, maar ook nog eens super leuk of gevat? Dan zou het zomaar eens zo kunnen zijn dat jouw animatie gedeeld wordt op Social Media. Is je animatie écht goed? Dan kan dit zomaar ineens een sneeuwbaleffect veroorzaken. Voor je het weet is jouw dienst of product razend populair.

Verhoog je conversie!

Het laten maken van een animatie kan jouw telefonische acquisitie flink wat kracht bij zetten. Niet alleen kan het jouw prospect een beter beeld geven van jouw dienst of product, een animatie kan je helpen om je conversie te verhogen. Benieuwd naar de mogelijkheden? We staan je graag te woord. Neem gerust even contact met mij op!

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met Cooler Media.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717