Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Het verschil tussen kleine en grote orders

Het verschil tussen kleine en grote orders

Veel verkopers of adviseurs hebben trainingen gehad in gesprekstechnieken en salesvaardigheden. Wat vaak vergeten wordt is dat er een behoorlijk verschil zit in relatief ”kleine orders” en “grote orders”.

Kleine orders

Bij kleine orders tellen de eigenschappen van het product, of de dienst veel zwaarder t.o.v de verkopende persoon. Behoefte-onderzoek en omgaan met bezwaren zijn het meest belangrijk. Dit wordt meestal wel meegenomen in verkooptrainingen.

Grote orders

Bij een grotere order gaat de persoonlijkheid van de adviseur een stuk zwaarder wegen. De adviseur is niet meer los te zien van het product of de dienst. Immers, vaak ga je een langdurige relatie aan. De belangrijkste verkooptechniek, naast behoefte-onderzoek, betreft hier het opbouwen van vermeende waarde. Naast vertrouwen in je product of dienst, en in je organisatie, speelt vertrouwen in de adviseur een veel grotere rol. De order op zich wordt niet het doel, maar de investering in de klantrelatie.

Voorbeeld:

Een mooie aanbieding; 4 gebakjes voor de prijs van drie. En dan ook nog 2 eierkoeken cadeau. De bakker ziet er schmutzig uit, maar de producten stralen je tegemoet vanuit de vitrine. En je hebt trek…..Kopen?

Je wilt een relatie aangaan met een prospect door een speciale machine voor gebak te bouwen. De machine ziet er schitterend uit op papier. Maar wat als de specificaties niet blijken te kloppen bij de productie? En als halverwege het proces de wensen aangepast moeten worden? Aan de kwaliteit van het eindproduct twijfelt je prospect niet. Maar hoe ga jij dat oplossen voor je klant als er allerlei hobbels in het traject opdoemen? Het vertrouwen wat de prospect in jou zal hebben zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn om de order binnen te halen.

Maak het verschil 

Bij een kleinere order kun je prima afsluiten met vragen om de opdracht. De prospect zal eerder kijken naar de voordelen van je product of dienst en minder naar jou zelf. Bij een grotere order is het zaak meer te investeren in de klik die je hebt met je prospect. Laat zien wie jij als persoon bent. Iemand die duidelijk meedenkt, pro-actief is en al aan oplossingen denkt, waar de klant nog niet aan gedacht heeft. Hiermee maak je het verschil.

Behoefte aan meer tips? Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717