Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Het geheim van een duurzaam succesvolle klantrelatie

Het geheim van een duurzaam succesvolle klantrelatie

Het gebeurt wel eens bij iedere organisatie. U raakt een klant kwijt. Zonder dat u dit aan heeft zien komen. Het verkoopresultaat wordt om deze reden door veel organisaties gezien als iets dat onvoorspelbaar is.

Klantrelaties meten

Als organisatie weet u eigenlijk pas dat u iets niet goed doet, wanneer u klanten verliest. U wilt graag dat uw klanten tevreden zijn. Maar hoe weet u of ze dat ook echt zijn?

Door regelmatig vier simpele vragen* te stellen kunt u uw relaties meten en inzicht krijgen in de mening van uw klanten.

  1. Hoe waardeert u de relatie (cijfer van 1-10)?
  2. Hoe belangrijk is de relatie voor u (cijfer van 1-10)?
  3. Wat is er goed in de relatie?
  4. Wat kan beter in de relatie?

Wel cadeautjes, geen verrassingen

De resultaten die hier uit voortkomen zijn helder en confronterend. Ze laten direct zien hoe uw organisatie presteert in de ogen van uw klanten. Het kan natuurlijk gebeuren dat een klant u een lage beoordeling geeft. Schrik hier niet van, maar zie het als een cadeautje. De klant geeft u de kans om aan uw verbeterpunten te werken om zo de relatie te verbeteren en te behouden.

Door het toepassen van deze periodieke metingen komt u dan ook nooit meer voor verrassingen te staan, omdat u het weet als een klant niet tevreden is over bepaalde zaken. Door in te spelen op de verbeterpunten zorgt u ervoor dat u uw relaties verbetert en behoudt en dat u samen kunt groeien naar een duurzaam succes.

Wat levert het sturen op relaties u op?

  • Door te sturen op relaties en deze regelmatig te meten wordt het verkoopresultaat voorspelbaar.
  • De vier vragen bieden inzicht in de relatie vanuit het perspectief van uw klant. U komt nooit meer voor verrassingen te staan en kunt waar nodig de relatie bijsturen om deze te behouden.

* Bron: Mutual Sustainability – Sturen op relaties (Verschoor en Boerekamps, 2011)

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717