Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
6 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Handige tips om in gesprek te komen met de juiste gesprekspartner

Handige tips om in gesprek te komen met de juiste gesprekspartner

In gesprek komen met de juiste gesprekspartner, is vaak lastiger dan je denkt. Overal om je heen hoor je dat de economie weer op volle toeren draait, we profiteren allemaal van de bloeiende economie. Maar toch heb je de ambitie om te groeien en wil je je specifiek richten op het binnenhalen van jouw ‘droomklanten’,  want daar kan je er immers nooit genoeg van hebben.

Goede voorbereiding is het halve werk

Daarom ga je acquireren. Hoewel het niet een dagelijks of het meest favoriete onderdeel van jouw werk is, ga je vol goede moed aan de slag. Je bepaalt je doelgroep, zoekt een paar nummers, bekijkt een paar websites en je gaat bellen.

Aan de telefoniste (blog: Is er door de AVG een nieuwe poortwachter ontstaan?) van het eerste bedrijf vraag je naar de manager logistiek, die negen van de tien keer jouw gesprekspartner is. ‘Deze functie hebben we niet bij dit bedrijf meneer, een goede morgen verder’…
Had je vooraf op LinkedIn gezocht naar medewerkers binnen het bedrijf dan had je wellicht kunnen zien welk functieprofiel het meest aansluit bij jouw toekomstige gesprekspartner.

Het tweede bedrijf blijkt gefuseerd te zijn, dat wist je niet en je bent even van jouw à propos en onzeker over hoe je verder kunt gaan…
Ook dit had je van tevoren kunnen weten. Als je de website van de prospect goed had bestudeerd was je dit waarschijnlijk tegen gekomen bij hun “nieuws” rubriek.

Je belt, met beduidend minder vertrouwen, nummer drie. Helaas: dit bedrijf werkt al 25 jaar met een vaste partner. ‘Bel volgend jaar nog maar eens, wellicht is de situatie dan anders.’
Ook met een goede voorbereiding had je dit waarschijnlijk niet gemakkelijk kunnen weten.

Maar dit is wel de praktijk. Drie keer ‘Nee’ achter elkaar en je geeft het verder maar op voor vandaag.

Eerste voorwaarde voor succesvolle koude acquisitie

Goede resultaten halen uit koude acquisitie hangt af van een lange lijst factoren. Er is echter één eerste voorwaarde: Je moet in gesprek zien te komen met de juiste gesprekspartner binnen het bedrijf dat je belt en waar je graag contact mee wilt leggen. Als je al niet met hem of haar in gesprek komt, tja…

En het klinkt zo simpel, je belt een bedrijf, vraagt naar de manager Logistiek (Verkoop, Kwaliteit of HRM, jouw gesprekspartner) hij heeft tijd voor je en je houdt je verhaal.

Helaas is de praktijk anders. De telefoon gaat wel tien keer op een dag, iedereen wil graag met de manager spreken en zijn product of dienst verkopen. De tijd van de manager is echter beperkt, hij is druk en zijn agenda staat vol afspraken. Zijn secretaresse weet dat maar al te goed. Zij heeft de duidelijke opdracht gekregen de telefoontjes goed te screenen op relevantie en interessantheid voor hún bedrijf. Ze wil de manager zeker niet (nog eens) onnodig storen.

Zorg dat je oprecht interesse toont

En daardoor wordt het steeds moeilijker om de juiste persoon te spreken te krijgen. Je moet steeds beter ‘je best doen’ om bij een bedrijf binnen te komen en zeker met de nieuw wetgeving omtrent de AVG.
Vind je het lastig die persoon te vinden? Weet je niet goed wat je moet doen om met de juiste contactpersoon doorverbonden te worden?

Als je zomaar een bedrijf belt, zonder precies te weten wat ze doen, hoe ze dat doen en hoe het bedrijf in grote lijnen in elkaar steekt, loop je hoogstwaarschijnlijk grote kansen mis. De telefoniste heeft het direct in de gaten en is niet snel geneigd iemand door te verbinden die op voorhand geen enkele interesse toont en aandacht heeft voor ‘haar’ bedrijf.

Draai het eens om. Wil jij ieder uur gebeld worden door een willekeurige aanbieder die zijn product aan je wilt slijten zonder er moeite voor te doen?

Welke gevolgen heeft het niet spreken van de juiste gesprekspartner voor jouw resultaten? Wil je wel met de juiste contactpersoon in gesprek komen neem dan contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail adres:
sales@salesplus.nl

085-4015717