Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 weken ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Grote voorsprong door marktverkenning

Grote voorsprong door marktverkenning

Ondernemers zijn vaak zelf zeer enthousiast over hun nieuwe product of dienst. Helaas onderzoeken ze niet altijd vooraf of de geprojecteerde behoeften ook daadwerkelijk bestaat bij de doelgroep (en) of in de gekozen markt(en). De ondernemer investeert geld, ontwikkelt zijn diensten en zet een campagne op om klanten te werven. Soms, helaas, met desastreuze gevolgen. Welke gevolgen heeft het voor jouw onderneming wanneer je zonder onderzoek jouw (nieuwe) product in de markt zet en achteraf blijkt dat het vinden en binden van nieuwe klanten lastig is?

Voorgespiegelde verwachtingen

Eén van die enthousiaste ondernemers belde mij gisteren op. ‘Wat ik eigenlijk precies had bedoeld met die opmerkingen over het vooraf onderzoeken van behoeften in de beoogde markt?’ Helaas was hij tegen een muur van ongeïnteresseerde prospects gelopen. De door zijn onderbuikgevoel aangewakkerde verwachtingen bleken niet aan te sluiten bij de werkelijkheid. De personen uit zijn doelgroep zaten helemaal niet te wachten op zijn product, of in elk geval in minder grote getale dan hij zelf had gedacht. Het probleem, waarvoor hij dacht de unieke oplossing te kunnen bieden, bleek minder wijdverbreid dan hij zichzelf had voorgespiegeld. Hij was diep teleurgesteld en had het zichzelf financieel erg lastig gemaakt.

Periodieke garantie

Het niet goed kennen van de markt en zijn behoeften heeft niet alleen gevolgen voor nieuwe ondernemers, voor de voortgang en groei van iedere onderneming is het belangrijk periodiek de markten te onderzoeken om te garanderen dat je niet bepaalde delen van de markt links laat liggen en je nog steeds in de werkelijke behoeften van jouw markt voorziet.

Iedere ondernemer die in deze tijd kansen laat liggen, of door af te gaan op zijn onderbuikgevoel zijn strategie op verkeerde verwachtingen baseert, maakt het zichzelf wel erg moeilijk.

Hoe zou het je helpen als je vooraf aan het introduceren van een nieuw product of dienst, duidelijk en objectief de behoeften van jouw markt in kaart hebt? Zouden met een stukje voorwerk, het onderzoeken van de markt en de behoeften, een hoop problemen voorkomen kunnen worden?

Objectief beeld

Een onderzoek, of marktverkenning, kan u op relatief gemakkelijke wijze helpen om jouw markt in kaart te brengen. Door te onderzoeken of de beoogde markt inderdaad op jouw product zit te wachten kan je vervolgens veel effectiever die markt bewerken. Jij leert de behoeften van jouw markt kennen en jij kunt er daardoor beter op inspelen door bijvoorbeeld jouw product of dienst uit te breiden of aan te passen.

Voorsprong door een goede marktverkenning

Een markt verkennend onderzoek levert al waardevolle informatie op als er 100 gesprekken worden gevoerd met jouw doelgroep. Door specifieke vragen te stellen over jouw product of dienst, kan je de reactie peilen en eventueel al de eerste contacten leggen. Na afloop heb je een objectief beeld van de mogelijkheden voor jouw product in de betreffende markt en ligt er niets meer in de weg om die op de meest doeltreffende wijze te veroveren.

Een handig bijkomend voordeel is dat je, met de opgedane kennis over de behoeften, je een voorsprong hebt bij het benaderen van de definitieve doelgroep met jouw definitieve product of dienst. De verzamelde informatie kan je in jouw koude acquisitiegesprekken gebruiken waardoor de resultaten verbeteren en je er inderdaad tig klanten bij krijgt!

Hoe je (die verzamelde) informatie kunt gebruiken in jouw acquisitiegesprekken? Lees erover in ons volgende blog: Verkoopriedel afsteken.

Wil jij ook een grote voorsprong, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail adres:
sales@salesplus.nl

085-4015717