Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
1 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Great things, take time!

Great things, take time!

Je bent bezig met een interessante lead en mag op afspraak komen. De afspraak is goed gegaan, een leuk gesprek, de klik is er en vol goede moed keer je huiswaarts. De weken erna hoor je niks. Wat blijkt: de salespersoon heeft er ook zelf niet meer achteraan gezeten; niet gebeld en geen mail gestuurd.

Te afwachtend

De houding en acties zijn vaak te afwachtend. “Ik heb toch een goed gesprek gehad, de opdracht zal vanzelf wel komen.” Helaas is het niet zo makkelijk. Ook na een goede afspraak is de follow up enorm belangrijk. Een goede afspraak betekent niet dat de deal al rond is. Zodra je naar buiten loopt zijn ze je vaak al vergeten. De potentiële klant vervalt snel in zijn automatische patronen en bestelt weer bij zijn huidige leverancier.

Automatische patronen doorbreken

Vraag nog tijdens het gesprek wanneer we een volgende stap kunnen zetten. Een prospect heeft vaak nog bedenktijd nodig of wil het een en ander intern bespreken. Wat heeft u nog van mij nodig? En… Wanneer kunnen we er een vervolg aan geven? Die stap kan van alles zijn: een voorstel op de mail, een vervolggesprek, een offerte aanvraag in je mailbox, een presentatie voor een grotere groep collega’s, een online demo etc. Agendeer deze actie en volg dit dan op door te informeren wat de status is.

Directe follow up

Het is zeker geen slecht idee om meteen na de afspraak een mail te sturen en te bedanken voor het prettige gesprek. Wellicht kan je nog wat aanvullende informatie sturen. Of je stuurt de persoon een linkedIn uitnodiging als je nog niet gelinked was. Zorg dat je in het voorhoofd komt van je toekomstige klant en geef het gevoel dat hij niet meer om je heen kan.

Van een lead een opdracht maken 

Het kost doorzettingsvermogen en tijd om nieuwe klanten te werven. Geef het niet te snel op. Soms gaan er maanden overheen en zijn er wel vier afspraken, twaalf telefoontjes en wat mailverkeer nodig om van een lead een opdracht te maken. Kortom: great things, take time! zeker als de opdracht uitgroeit tot een waardevolle en langdurige samenwerking!

Vragen over het opvolgen van leads?  Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

 

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717