Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 weken ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Goede tijden, Slechte tijden, of zoals het hoort altijd!

Goede tijden, Slechte tijden, of zoals het hoort altijd!

Wanneer is het beste moment om acquisitie te doen? Op het moment dat het water je aan de lippen staat? Of als de economie op volle toeren draait en dat alle bedrijven een goed gevulde orderportefeuille hebben? Waarom geen acquisitie in goede tijden en slechte tijden, zoals het hoort? Durf jij door te pakken?

Wanneer is het beste moment om acquisitie te doen?

Op het moment dat het water je aan de lippen staat?

  • geen budget;
  • er zitten mensen op de bank die moeten maar acquisitie gaan doen;
  • maar er moet nu iets gebeuren waar blijven de nieuwe klanten en nieuwe orders?

Of als de economie op volle toeren draait en dat alle bedrijven een goed gevulde orderportefeuille hebben?

  • nieuwe klanten alsjeblieft niet geef mij maar extra personeel;
  • waarom zouden we, we zitten bomvol;
  • blijkbaar is men de vorige crisis al weer snel vergeten.

Acquisitie is iets wat je gestructureerd moet toepassen, je bent constant bezig met zaaien en oogsten, dat heeft vaak ook even tijd nodig, dus het is een “ongoing” proces.

Waarom geen acquisitie in goede tijden en slechte tijden, zoals het hoort?

  • mocht het economisch wat slechter gaan heb je nog een goed gevulde pijplijn;
  • mocht je een volle orderportefeuille hebben dan kan je wat kritischer zijn aan welk klantprofiel je de voorkeur geeft, bijvoorbeeld betere marge maar je kunt hierbij ook denken aan marktpositionering en bewuste omzetspreiding.

 

Extra tandje bij zetten

Maar wat als je nu juist een extra tandje bij zet in een periode dat de economie volop draait en dat je al 6 jaar achter elkaar serieus gegroeid bent en zelfs het vorig jaar weer met 25% bent toegenomen.

Waarom zet je dan juist door om “nu” extra aandacht te geven aan acquisitie?

  • je hebt nu juist de mogelijkheid om verder te groeien in bestaande markten;
  • maar ook om je de tijd te geven om te ontwikkelen in nieuwe markten;
  • zelfs nieuwe product / marktcombinaties te gaan ontdekken;
  • om scheefgroei voorkomen bij bestaande klantenportefeuille (20 / 80 regel)
  • het zorgt er voor dat je nog meer gezien wordt in de markt, dit levert je meer naamsbekendheid op;
  • je wordt een begrip in je branche en je wordt gezien als expert.

Je weet dat dit tijd nodig heeft en dat je niet meteen morgen een serie nieuw klanten op de stoep heb staan. Maar je kunt je aandacht verschuiven want je bedrijf staat er gezond voor.

Door dit te gaan doen maak je het ook weer uitdagend voor de medewerkers binnen het bedrijf, die willen zich ook constant ontwikkelen (nieuwe klanten, machines en producten), en zo zorg je samen dat je weer een enorme voorsprong hebt op de concurrent, en zit de economie in de toekomst weer wat tegen dan heb jij gezorgd voor een goede marktspreiding waardoor je wat tegenslag prima kunt opvangen.

Wanneer zorg jij dat acquisitie een vast onderdeel wordt van je verkoopstrategie?

 

Deze Sales Plus klanten gingen je voor

Ik heb je destijds een link gestuurd waar je kan lezen wat actieve koude acquisitie heeft betekend voor onze opdrachtgevers. Hierbij nogmaals de link: referenties

Dit geeft de uitkomst van onze eigen optelsom weer. De eerste helft van het jaar is al weer achter de rug. Dus mochten jouw doelstellingen nog niet gaan, zoals je voor ogen had. Wellicht kunnen wij je helpen de doelstellingen te realiseren. Hier geef ik je 7 redenen om met ons in zee te gaan.

Op naar een mooi najaar durf jij door te pakken? Wil je weten hoe je de concurrent voor kunt blijven en je marktpositie kan verstevigen neem dan contact met ons op.

 

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717