Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
11 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Het geld ligt op straat

Het geld ligt op straat

De situatie is als volgt: er is door de medewerkers van Sales Plus telefonisch contact geweest met een potentiële nieuwe klant voor een van onze opdrachtgevers. Wat is het vervolgtraject?

Sturen van de aanvraag

De prospect zegt telefonisch toe binnen 2 weken een offerte aanvraag in te dienen. De lead wordt doorgegeven aan onze betreffende klant die de aanvraag in de gaten gaat houden. Alleen het sturen van de aanvraag door de potentiële klant duurt vaak al 4 tot 6 weken.

Ff wachten…

Vaak wordt er in die periode door onze opdrachtgever afgewacht. Men verneemt lange tijd niets van de potentiële klant zonder dat de reden ervan duidelijk is. Uiteindelijk wordt de offerte, na ontvangst van de aanvraag, door de opdrachtgever verstuurd. Er wordt weer netjes afgewacht. Er wordt niets ondernomen en niets vernomen. Het komt te vaak voor dat de offerte niet eens wordt nagebeld.

Vragen kan altijd

Zonde: zolang je niks hoort weet je ook niet wat de status is. Hoe zit het met de toegezegde aanvraag? Is je offerte al in behandeling? Is de opdracht aan een ander vergeven? Bellen! Vragen kan altijd. Wat is de status van de offerte of de aanvraag? Na drie á vier keer met een mogelijke klant te hebben gebeld of gemaild is je naam pas in het brein van de ander opgeslagen. En het kan zomaar zijn dat we weer diverse pogingen moet ondernemen voordat je contactpersoon weer hebt gesproken over wat er met de aanvraag aan de hand is. Dus geef ook niet op na twee belletjes.

Durf door te vragen

Probeer tijdens een offertetraject altijd zelf de regie in handen te houden. Blijf er op een vriendelijke, geïnteresseerde manier bovenop zitten. Spreek af dat je weer belt als je de aanvraag op termijn nog niet binnen hebt. Je belt een derde keer de offerte na. “Helaas, de opdracht is vergaan.” “Oké, dan houdt het op”, is je antwoord. Nee! het houdt niet gelijk op. Vraag waarom je voorstel niet gekozen is. Welke criteria gaven uiteindelijk de doorslag? Vraag wat men vond van je voorstel. Vraag aan wie de opdracht dan wel vergeven is.Vraag of er misschien nog een andere offerte gaande is binnen het bedrijf waar je eventueel voor in aanmerking komt. Geef het niet te snel op. Kortom: het geld ligt op straat, je moet alleen wel even bukken!

Heb je vragen of hulp nodig? Bel gerust voor meer informatie! Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717