Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
4 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Een goede voorbereiding

Een goede voorbereiding

U vindt het lastig de juiste persoon te vinden en te spreken te krijgen bij een bedrijf dat u nog helemaal niet kent. U loopt vaak tegen de telefoniste op, komt niet verder binnen bij het bedrijf en voor u het weet, zakt de moed u in de schoenen. Welke gevolgen heeft het voor de resultaten van uw koude acquisitie? Betekent het dat u mogelijke kansen weggooit? Welke invloed heeft het op uw eigen vertrouwen en ‘zin’ in koude acquisitie.

Koude acquisitie voorbereiding begint al vóór u het nummer draait

Iedere ondernemer die kansen weggooit maakt het zich, zeker in deze tijd, wel erg lastig. Blijkbaar werkt het niet meer om zomaar een bedrijf te bellen en naar een manager te vragen. U krijgt hem simpelweg niet te spreken. U moet wat meer moeite gaan doen. Op welke manier kan het doen van wat speurwerk u helpen, vaker met de gesprekspartner in contact te komen.

Google, Bing, Twitter, LinkedIn, Facebook

Niets nieuws, kennen we, gebruiken we allemaal. Helaas hechten vele ondernemers en acquisiteurs onvoldoende waarde aan de informatie die te vinden is op sites van bedrijven. Terwijl juist die informatie u een hele grote voorsprong kan geven.

Met een paar minuten surfen per prospect weet u al meer dan u kunt vragen in 10 minuten gesprekstijd. Fusienieuws staat natuurlijk op de eerste pagina, u hoeft echt niet veel moeite te doen dat te ontdekken maar kunt het wel heel handig gebruiken voor uw inleiding. “Ik zag op uw internetsite dat u net gefuseerd bent met Bedrijf X en ik vroeg me af of dit grote gevolgen heeft gehad voor …” vul uw bedrijfsspecialisme maar in.

Zoeken en doorklikken

Voor functienamen moet u iets verder doorklikken zoekend naar een organigram of een organisatiestructuur, zodat u in elk geval naar de juiste functienaam kunt vragen zoals die binnen dat bedrijf gehanteerd wordt. Helemaal fijn als in het organigram ook de namen staan, dit geeft u een nog grotere mogelijkheid wél voorbij de telefoniste te komen.

Staan de namen er niet bij? Grote kans dat u ze met de zoekfunctie kunt vinden op internet. Negen van de tien keer staan namen in een publicatie genoemd of heeft de betreffende persoon een profiel op een netwerksite zoals LinkedIn.
De zoekfunctie binnen de website van het bedrijf kunt u ook handig gebruiken om te zoeken op bepaalde termen als ‘budgetstop’, ‘financiële moeilijkheden’, ‘geen externe inhuur’…

We laten u hier een paar, voor de hand liggende, voorbeelden zien. Maar de mogelijkheden zijn, net zoals die van het internet zelf, eindeloos. Besteed er eens een half uurtje aan en u zult zelf ontdekken
welk positief effect het voor uw koude acquisitie heeft.

Telemarketing is geen eenzijdig product

Telemarketing is niet eenzijdig uw product willen verkopen, het is veel méér dan dat. Goede verkopers zijn geïnteresseerd in het bedrijf dat ze bellen omdat ze hun een oplossing willen bieden voor een probleem dat speelt bij het bedrijf. Om die problemen of behoeften te achterhalen heeft u allereerst een aantal basisgegevens nodig. Met de huidige transparantie van de diverse media zijn deze gegevens vrij simpel te achterhalen mits u er wel tijd en moeite insteekt. Natuurlijk is niet alles in één keer opgelost als u vanaf nu tijd steekt in een goede voorbereiding. Maar een goede voorbereiding is wél een goed grondbeginsel en, zoals onze grootvaders al wisten, “het halve werk”.

Volgende keer

De laatste maand ben ik een paar dolenthousiast ondernemers tegen gekomen. Deze ondernemers waren erg ingenomen met hun nieuwe product of dienst en geloofden heilig in de kansen ervan. Ze gingen er direct de markt mee op. Mijn vragen en kanttekeningen over onderzoeken van doelgroepen en behoeften waren aan dovemansoren gericht. Bent u wel benieuwd naar die kanttekeningen én een oplossing? Lees dan verder de volgende keer.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717