Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Een goed whitepaper schrijven, hoe doe je dat?

Een goed whitepaper schrijven, hoe doe je dat?

Een whitepaper schrijven, heerlijk om te doen. Maar over welk onderwerp en wat als je weinig tijd hebt? Laat je het schrijven, of schrijf je het zelf? Waar moet je allemaal aan denken?

Een goed whitepaper

Voor het gemak geef ik alvast wat tips waar een goed whitepaper aan moet voldoen. Een goed whitepaper is inhoudelijk en deelt een bepaalde kennis met de doelgroep. Het is geen folder, dus vermijd commerciële teksten. Het is sowieso wat achterhaald om te vertellen hoe goed je wel niet bent.

De doelgroep

Voorafgaand aan het schrijven bedenk je wie je wilt bereiken. Het is van belang te weten wie je doelgroep is. Logisch, maar toch wordt hier nog weleens te makkelijk over gedacht. Wie wil je dat uiteindelijk jouw whitepaper gaat downloaden? Waarom deze doelgroep en wat zijn uiteindelijk je vervolgacties? Waar werkt de klant? Wat voor functie vervult hij of zij binnen het bedrijf en waarom zou de klant jou wellicht in willen huren?

Inleiding

De inleiding bepaalt in veel gevallen of het whitepaper uiteindelijk gelezen wordt. Het moet dusdanig de interesse wekken en interessant zijn dat de klant meer wil weten. Prikkel en overtuig de lezer, zodat deze uiteindelijk overgaat tot het downloaden van het whitepaper. De inleiding van het whitepaper is cruciaal, daarmee trek je de lezer ‘over de streep’. Zorg dat je de aandacht grijpt, dat je prikkelt en overtuigt. Geef aan welke waarde dit whitepaper voor de lezer heeft.

Schrijven en schrappen

Zodra je het whitepaper geschreven hebt, laat je het een paar dagen liggen. Laat ook collega’s, iemand uit de doelgroep, of iemand die handig is in het herkennen van schoonheidsfoutjes even naar het whitepaper kijken. Soms word je blind voor je eigen foutjes en nadat je het even een aantal dagen met rust heb gelaten, zie je weer nieuwe invalshoeken en ben je beter in staat het whitepaper weer aan te scherpen. En tot slot: durf te schrappen!

Contactgegevens

Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk probeer je met een whitepaper commerciële successen te halen. Schrijf aan het einde wat je eventueel voor de klant zou kunnen betekenen en waar je denkt de klant te kunnen helpen. Maak het persoonlijk en deel je contactgegevens.

Landingspagina

Plaats het whitepaper op een krachtige en overzichtelijke landingspagina. Niet ergens tussen alle andere artikelen in een klein hoekje, maar lekker prominent op een verzorgde pagina. Vraag om niet teveel contactgegevens. Alleen de gegevens die jij nodig hebt, voor je vervolgacties. Minder gegevens, betekent over het algemeen meer aanvragen.

Behoefte aan meer informatie over het schrijven en opvolgen van whitepapers? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717