Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Durf jij juist nù een extra tandje bij te zetten?

Durf jij juist nù een extra tandje bij te zetten?

In een eerdere blog schreven we al “Wanneer is het beste moment om acquisitie te doen?
Doen we dat in “Goede tijden, slechte tijden of zoals het hoort altijd!” Veel van onze klanten zien het nut in van het acquireren in goede tijden.

Waarom zou je acquireren nu het erg goed gaat?

Maar wat als je nu juist een extra tandje bij zet in een periode dat de economie volop draait en dat je al 6 jaar achter elkaar serieus gegroeid bent en zelfs het vorig jaar weer met 25% bent toegenomen.

Waarom zet je dan juist door om “nu” extra aandacht te geven aan acquisitie?

  • je hebt nu juist de mogelijkheid om verder te groeien in bestaande markten;
  • maar ook om je de tijd te geven om te ontwikkelen in nieuwe markten;
  • zelfs nieuwe product / marktcombinaties te gaan ontdekken;
  • om scheefgroei voorkomen bij bestaande klantenportefeuille (20 / 80 regel)
  • het zorgt er voor dat je nog meer gezien wordt in de markt, dit levert je meer naamsbekendheid op;
  • je wordt een begrip in je branche en je wordt gezien als expert.

Je weet dat dit tijd nodig heeft en dat je niet meteen morgen een serie nieuw klanten op de stoep hebt staan. Maar je kunt je aandacht verschuiven want je bedrijf staat er gezond voor.

Door dit te gaan doen maak je het ook weer uitdagend voor de medewerkers binnen het bedrijf, die willen zich ook constant ontwikkelen (nieuwe klanten, machines en producten), en zo zorg je samen dat je weer een enorme voorsprong hebt op de concurrent, en zit de economie in de toekomst weer wat tegen dan heb jij gezorgd voor een goede marktspreiding waardoor je wat tegenslag prima kunt opvangen.

Deze technische klanten van Sales Plus gingen je voor

Mark Linders van Draline zegt hierover: “In de metaal lijkt het dat bedrijven het heel druk hebben momenteel. Dat is ook zo, maar als je wat verder kijkt zie je dat men vaak afhankelijk is van een paar grote klanten die voor de meeste omzet zorgen. Het gevolg is dat je dan vaak de neiging hebt om vooral naar die klanten te luisteren. En het maakt je kwetsbaarder.” Lees verder….

Gilbert Schmitz van Donk Industries zegt hierover: “Donk Industries is van oudsher een familiebedrijf (bestaat sinds 1932) en heeft lang gewerkt zonder echt actief naar buiten te treden. De zaken gingen toch wel goed. Maar ook wij moeten met de tijd mee en aan de verdere toekomst denken. Dus ondanks dat de zaken goed liepen vonden we de tijd rijp om meer actief naar buiten te treden zodat meer bedrijven kunnen zien wie we zijn, en wat wij allemaal doen en kunnen. En dat ook in andere marktsegmenten dan we traditioneel in zaten.” Lees verder….

Ab Meutgeert van Snijtech zegt hierover: “Ik herken zowel het acquisitie plegen in tijden dat het minder gaat als ook in goed lopende tijden. Maar in mijn ogen is acquisitie iets wat je bij voortduring doet en niet speciaal gebonden aan goede of slechte tijden. Het is een continu proces.” Lees verder….

Ik heb je destijds een link gestuurd waar je kan lezen wat actieve koude acquisitie heeft betekend voor onze opdrachtgevers. Hierbij nogmaals de link: referenties.

Op naar een mooi najaar durf jij door te pakken? Wil je weten hoe acquisitie een vast onderdeel wordt van je verkoopstrategie? Neem dan contact met ons op.

 

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717