Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Jouw droomklant binnenhalen! Hoe doe je dat?

Jouw droomklant binnenhalen! Hoe doe je dat?

20% van je klanten zorgt voor 80% van je kopzorgen. Er zijn nou eenmaal klanten die je energie leegzuigen. Klanten voor wie het nooit goed genoeg is. Andersom komt gelukkig ook regelmatig voor. De klanten die zorgen dat de bruisballen weer door je lichaam gieren. Zij geven je energie. En voor hen doe je graag een stap extra. Maar wie is dan wél jouw ideale klant? En belangrijker nog: hoe haal je uiteindelijk die droomklant binnen?

Omzet scoren 

Iedere ondernemer werkt graag met zoveel mogelijk ideale klanten. Dat hebben wij natuurlijk ook. Dat is niet altijd makkelijk. Soms wil je simpelweg omzet scoren. De verleiding kan groot zijn om snel maar ‘ja’ te zeggen. Maar stel dat je met 100% prettige klanten werkt? Hoe leuk is jouw werk dan? Hoeveel energie krijg je ervan? En tot slot: zou je uiteindelijk dan niet meer verdienen, dan je ooit gedaan hebt?

Durf te kiezen

Voor de start van jouw bedrijf heb je waarschijnlijk nagedacht hoe je ideale klant eruit ziet. Heb je dit jaren later nog eens bekeken? Voor wie werk je nu eigenlijk? En krijg je er energie van? Wij volgen ook dagelijks nieuwe en spontane leads op, maar lang niet alles is geschikt of ideaal. We geven dit dan ook eerlijk aan. We durven ‘nee’ te zeggen. Ook al is dit soms lastig. Hoe ga jij hier mee om? Pak je alles maar beet met alle gevolgen van dien? En wat levert het je uiteindelijk op? Durf te kiezen. Ga voor die droomklant!’

Doe je ideale klant eerst een beetje pijn

Top! Je durft te kiezen en je hebt je ideale klant voor ogen. Durf de klant dan ook een beetje pijn te doen. Probeer op te vallen. Je zal vast niet de enige op de markt zijn. Benoem de pijnpunten. Maak de klant emotioneel. Zeg waar het mis gaat en waar jij kan helpen. Ik weet als geen ander dat het moeilijk kan zijn om de pijn bij een klant te benoemen. Zeker in de beginfase. Waarin je de klant graag wil binnenhalen en de klant niet wilt afstoten. Toch werkt het juist goed als je het durft te benoemen. Problemen maken het ‘brein’ wakker en trekken direct de aandacht. Daarbij voelt de klant zich begrepen als je over hun probleem praat.

 

Bekijk hieronder eens twee voorbeelden. Welk voorbeeld spreekt je meer aan?

Voorbeeld 1 

“Je bent manager maar werkt zelf het hardst van iedereen. Neem eens contact met ons op!”

Voorbeeld 2 

Onze trainingen worden verzorgd door onze ervaren en praktijkgerichte docenten die thuis zijn in zowel theorie als praktijk. De trainingen worden gegeven op één van onze luxe locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven of Amsterdam. We verwelkomen u graag bij onze trainingen!”

Bij wie zal je eerder geneigd zijn om tot actie over te gaan?

 

Stel de klant gerust

Nadat je het pijnpunt benoemd hebt, is het tijd om je klant gerust te stellen. Jij hebt een uniek aanbod. Jij biedt de oplossing. Probeer hierin de dromen van de klant te achterhalen. Spreek en schrijf ook in termen die de klant zou gebruiken. De klant krijgt het gevoel: “Zij weten precies wat ik nodig heb”.

Duizenden potentiële klanten zoeken maandelijks en misschien wel dagelijks naar jouw product of dienst.

Hoe succesvol ben je in acquisitie en hoe probeer je jouw droomklanten binnen te halen? We horen het graag! Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717