Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
11 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor Doe je ook een moord voor een reeks lauwe leads?

Doe je ook een moord voor een reeks lauwe leads?

Voor veel ondernemers en verkopers is koude acquisitie nog steeds moeilijk, niet leuk, tijdrovend, noem maar op. Ze zouden een spreekwoordelijke moord plegen voor een reeks lauwe leads. Toch worden kansen voor acquisitie op ‘lauwe leads’ vaak helemaal vergeten.

NAW gegevens

Van freelancer tot multi national, ieder bedrijf, hoe klein of groot ook, heeft tegenwoordig een website waar men uitgebreid vertelt over de diensten en producten. Er is een contactpagina waar alle gegevens van het bedrijf op staan. In de hoop dat de bezoeker de moeite neemt die te noteren en buiten de website om, contact opneemt. Sommige websites hebben een contactformulier. Via welke de bezoeker door het invullen van basis NAW gegevens, met een klik informatie kan aanvragen of een vraag kan stellen. Bij iedere verkoper zouden nu de bellen moeten gaan rinkelen. Wat doen we eigenlijk met de gegevens die we uit die informatie aanvragen krijgen? We sturen, automatisch, de betreffende informatie op en That’s it?!

Werven van nieuwe klanten

Met een contactformulier achterhaal je zeer waardevolle basisgegevens: een naam, een telefoonnummer en of een e-mail adres. Een ware schat aan informatie voor iedereen die nieuwe klanten zoekt. De achterhaalde gegevens geven jou de kans het heft in handen te nemen en een reeks van gecoördineerde contactmomenten op te zetten om de verkooprelatie op te bouwen. Die contactmomenten zijn van grote waarde in jouw marketing, acquisitie en het werven van nieuwe klanten. Het helpt je bij het contact leggen met de bezoekers van jouw website, die contacten uit te breiden en de bezoeker te binden aan jouw bedrijf. Zonde dus als je deze gegevens niet gebruikt in jouw voordeel!

Verkooprelatie opbouwen

Een verkooprelatie wordt opgebouwd uit verschillende soorten contactmomenten: het versturen van documentatie, een telefoontje, een ontmoeting tijdens een netwerkbijeenkomst, door het informeren via jouw blog, een ludieke actie of door gericht van tijd tot tijd informatie te versturen. Hoe beter de relatie wordt opgebouwd, hoe meer de prospect geneigd zal zijn je de opdracht of order in de toekomst te gunnen.

Contact leggen

Een eerste contactmoment kan zijn het gericht informatie verzenden. Het toevoegen aan het formulier van de vraag naar specifieke interesse(s) (in welke dienst of product heeft men interesse? of de reden van aanvraag van de documentatie) kan hierbij heel goed helpen. Zo ontvangt de potentiële klant (want dat is hij of zij natuurlijk al vanaf het eerste moment!) gerichte informatie en niet jouw algemene verhaal dat hij ook op jouw website kan lezen. Je maakt op deze manier een snelle en efficiënte stap in het proces om contact te leggen.

Nadenken over behoeften

De communicatie die je zo met de prospect opzet, spreekt hem direct aan. Je praat over het onderwerp waarin hij geïnteresseerd is. Andere zaken, die voor deze specifieke prospect onbelangrijk of op zijn minst bijzaken zijn, hoeven niet direct te worden aangekaart. Je spreekt de potentiële klant aan óp zijn interesse in een specifieke dienst of product van jou dat daadwerkelijk in zijn behoefte voorziet.

Nieuwe gesprekspartner

De prospect zal het waarderen dat je op deze manier de contactmomenten ‘op maat maakt’. Dat maakt het contact voor zijn gevoel al direct persoonlijker. Je hebt aandacht besteed en nagedacht over de vraag welke informatie voor hem interessant is. Met andere woorden, je stimuleert een positief gevoel en houding bij jouw ‘contactpartner’. De volgende stap is nu naar aanleiding van de aanvraag voor schriftelijke documentatie de prospect op te bellen en dit op dusdanige wijze te doen dat je de persoon die oorspronkelijk ‘slechts’ bezoeker was van jouw website, gesprekspartner kan gaan noemen.

Waardevolle informatie

Niet iedere informatie-aanvraag leidt uiteindelijk tot een opdracht of aankoop. Maar door het zorgvuldig opzetten van contactmomenten en het verder ontwikkelen van de interesse in jouw product of dienst, en het opbouwen van de verkooprelatie, maak je de kans op succes natuurlijk wel groter dan wanneer je blijft afwachten en niets doet met de waardevolle informatie die je reeds hebt verzameld.

Heb je nog vragen over het verzamelen van lauwe leads? Neem vrijblijvend contact met ons op.

 

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717