Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
12 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor December, dé tijd om eens goed uit te pakken en cadeautjes uit te delen

December, dé tijd om eens goed uit te pakken en cadeautjes uit te delen

Daar doen we graag aan mee. Bij deze geef ik u mijn top 6 handigheidjes voor het verkoopgesprek voor onder de kerstboom. Alstublieft. Speciaal voor jou.

Soms zijn het kleine handigheidjes die een grote impact hebben op het verkoopsucces. Men houdt dat soort kleine handigheidjes vaak voor zichzelf, of staat er niet bij stil dat het handige tips zijn. Misschien achten we het ‘logische’ informatie. Denken we dat iedereen het al ook zo doet? Misschien is dat inderdaad het geval. Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis, misschien heb ik toch nog wat aardige tips voor je. Daarom, hier mijn kleine tips en tricks. Ik hoop dat ze ook jou zullen helpen.

Stuur maar een e-mail naar info@

Hoe vaak krijgen we het van de goed geïnstrueerde telefoniste te horen: Als je wat wilt aanbieden, stuur maar een e-mail naar het info@ adres. (Natuurlijk gebeurt dat alleen als je bij de zoektocht geen naam van de contactpersoon heeft gevonden).
Ik vraag dan altijd, vriendelijk, ter attentie van wie ik dat moet sturen? Niet iedere telefoniste geeft me dan een naam, maar zo’n 7 van de 10 keer wel! Het mooie daarvan is, is dat je die naam vast kunt opzoeken om informatie over de persoon te vinden. De volgende keer als je belt, kan je direct naar die persoon vragen om voorbij de telefoniste te komen. Ik stuur dan ook nooit die e-mail naar het info@ adres, Dit ziet toch niemand en komt ook niet aan bij de juiste persoon. Door enkele dagen later opnieuw te bellen, mét de juiste naam, kom je veel verder.

Direct nummer vragen, scheelt tijd

Een moeilijk bereikbare contactpersoon, maar je wilt hem toch echt heel graag spreken en blijft het maar proberen? Maar iedere keer het keuzemenu, dán de telefoniste, dán moet zij op zoek. Vraag standaard aan de personen die je spreekt naar het directe telefoonnummer van de persoon die je graag wilt spreken. Het zal je veel wachttijd schelen!

Namen direct opzoeken, scheelt onduidelijkheid

Heb je een naam doorgekregen van een contactpersoon? Zoek die dan direct op. Zo heb je vast wat informatie, je kunt controleren dat het de juiste persoon betreft, met de juiste functie. Ook achterhaal je zo op simpele wijze de juiste spelling. Zo hoef je aan jouw contactpersoon niet meer te vragen of Jansen met één s is of met 2. Dat getuigt weer van interesse in jouw prospect en zijn bedrijf.

Naar wie kan ik vragen de volgende keer

Soms komt het voor dat je nog geen naam hebt kunnen vinden van jouw contactpersoon. Je vraagt naar bijvoorbeeld de Inkoper en de telefoniste probeert je door te verbinden. Helaas neemt de Inkoper zijn toestel niet op, je wordt gevraagd op een ander moment terug te bellen. Vraag dan altijd direct aan de telefoniste wie het betreft. Dan heb je de naam alvast die je kunt opzoeken en gebruiken. Ik merk vaak aan telefonistes dat ze niet op die vraag zijn ingesteld of voorbereid. 9 van de 10 keer geven ze die naam gewoon.

Keuzemenu noteren

“Welkom bij Bedrijf Pietersen. Er volgt nu een keuzemenu. Kies 1 voor de afdeling Logistiek, kies 2 voor Human Resources, kies 3 voor ….., kies 4 voor …… en kies 9 voor de telefoniste”.
Noteer direct de keuzes die je moet maken in het menu om bij de juiste afdeling of persoon uit te komen. Zo kan je wanneer je een volgende keer belt, die hele riedel overslaan en direct het nummer kiezen. Dit scheelt veel tijd en irritatie!

Grote adresbestanden, voorkom dubbel werk

Dubbel bellen naar een bedrijf kost tijd en kan soms nogal onhandig uitpakken. Wie veel belt en over grote adresbestanden beschikt doet er goed aan om wanneer op een website staat dat een bedrijf is overgenomen, meerdere vestigingen heeft, of deel uitmaakt van een Groep of Holding eerst goed in de bestanden te zoeken of je het bedrijf al op een van de andere vestigingen, of een andere bedrijfsunit binnen de groep heeft benaderd. Je voorkomt op die manier om dubbel te bellen. Of wellicht kan de informatie die je bij een andere unit heeft achterhaald, van nut zijn bij jouw nieuwe gesprekspartner.

3 minuten is 3 minuten

Wanneer de gesprekspartner aangeeft maar 3 minuten te hebben, bewaak die tijd dan. Houd zelf de regie op de 3 minuten en geef het aan wanneer ze verlopen zijn en dat je graag op een ander moment terugbelt om het gesprek voort te zetten. Men zal het waarderen dat je hun tijd goed bewaakt en respecteert.

Standaard repliek

  • Je belt een bedrijf en vraagt naar de inkoper. Degene die de telefoon heeft beantwoord zegt, ‘dat ben ik.’ Een leuke opmerking kan dan zijn: ‘Dat treft! En bel ik je ook gelegen nu?’…
  • Heb je (eindelijk) de juiste contactpersoon te pakken? Open met ‘Goedemorgen ….., ik ben blij dat ik je tref, bel ik je ook gelegen?’ geeft weer hoe waardevol jouw gesprekspartner is.
  • Ik vraag een prospect standaard of ik gelegen bel. Soms krijg je dan als antwoord, je belt nooit gelegen, of iets in die trant. Probeer daar met een begrijpende kwinkslag een draai aan te geven. Zo laat je horen dat je wel weet dat je stoort en de tijd van jouw gesprekspartner respecteert. Vraag daarna vriendelijk of je enkele vragen mag stellen.
  • Soms zeggen gesprekspartners op de vraag of je gelegen belt, direct nee. Hou het dan zo kort mogelijk, geef aan dat het je spijt dat je stoort en vraag of je hem vanmiddag/morgenochtend kan terugbellen? Zo houd je de deur toch nog open! Bel dan wel op het afgesproken moment terug. Dit geeft blijk van jouw stiptheid en het nakomen van afspraken.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail adres:
sales@salesplus.nl

085-4015717