Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor De kunst van het terugbellen op het juiste moment

De kunst van het terugbellen op het juiste moment

“Belt u over enige tijd nog maar eens terug”. Hoe lang is een tijdje? “Over enkele weken weet ik misschien wel meer”. Dat is ook een vage aanduiding. Voor een haastig type is dat twee, drie weken. Een geduldig persoon maakt er zó acht van. De enige manier om te voorkomen dat u opdrachten misloopt is om verduidelijking van die termijn te vragen. Zo kunt u op tijd terugbellen. Zonde als u te lang gewacht heeft en de opdracht inmiddels is vergeven. Maar ook te vaak bellen kan averechts werken. Hoe moet het dan wel?

Specifieke afspraken maken

Terugbellen op precies het juiste moment is dus de kunst. Door in het gesprek specifiek te zijn in die terugbeltermijn wordt het niet meer dan een koud kunstje. “Hoeveel weken bedoelt u precies?” “Over hoeveel maanden kan ik u hierover terugbellen?”. Vraag om een duidelijk aantal of bijvoorbeeld een weeknummer. “Begin van het tweede kwartaal” is goed. Maar “ergens na de zomer”, is té vaag.

Contact warm houden

Wanneer u uw gesprekspartner weer spreekt kunt u refereren aan het voorgaande contact. Dat u had afgesproken nu weer contact te hebben omdat hij had aangegeven dat het project (traject/order) nu zou gaan spelen. Het gesprek kan nu direct verder op een ander niveau. Overigens, het is van evident belang alle terugbelafspraken secuur bij te houden in een daartoe ingericht systeem.

Overzicht van gesprekken bijhouden

Wanneer u werkt met een agendeersysteem, wordt u automatisch herinnerd aan uw terugbelafspraken. Dat helpt niet alleen om uw tijd efficiënt in te delen en de gemaakte afspraken te bewaken, maar geeft  ook in één oogopslag een overzicht van de gesprekken die u in het verleden al met de prospect gevoerd heeft. U heeft te allen tijde overzicht in wat nog in de pijplijn zit.

Offerte-aanvragen

Ook wanneer u producten produceert waarvoor offertes worden aangevraagd is het belangrijk duidelijk te zijn in tijdslijnen. “Ik heb nu niks nodig. Maar over een tijdje heb ik wel weer een aanvraag. Die zal ik uw kant op sturen.” Als u niet preciezer vraagt wanneer u de aanvraag kunt verwachten, kunt u ook niet in de gaten houden of u hem daadwerkelijk wel ontvangen heeft. De kans bestaat dat de prospect de tijd dat hij de aanvraag verstuurt uw naam is vergeten. Een telefonische herinnering, op het goede moment, doet dan wonderen.

Meer salestips? Wij helpen u graag!

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717