Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor De beste verleidingstechnieken voor uw B2B sales

De beste verleidingstechnieken voor uw B2B sales

Verkopen gaat om meer dan alleen scoren. In ons eerdere blog over verkooptalent stipten wij al aan dat het belangrijk is om duurzame relaties met klanten aan te gaan.

De overtuigingskracht die dit met zich meebrengt, kunnen we koppelen aan de kunst van verleiding. Hoe verleidt u uw klant om deze in te laten zien dat kiezen voor uw product of dienst het juiste is?

De zes verleidingstechnieken van Cialdini

Er zijn diverse theorieën over verleiden die we kunnen toepassen op B2B sales. De theorie van Robert Cialdini is daar één van. Die kunnen we goed inzetten bij sales om prospects te verleiden een verbintenis met u aan te gaan. De theorie van Cialdini bestaat uit zes punten:

Wederkerigheid

Het principe van wederkerigheid is voor wat hoort wat. Wanneer u iets weggeeft voelt de ontvanger zich verplicht iets terug te doen. Dit kan heel gunstig zijn in het geval van B2B sales. Wanneer u bijvoorbeeld een cadeautje weg te geven bij een eerste gesprek, kunt u de klant over de streep trekken om met u door te gaan.

Commitment & Consistentie

In het kader van duurzame relaties is commitment een prachtig uitgangspunt. Het zit in onze aard om ons aan ons woord te houden, om consequent te zijn en om niet van patronen af te wijken. Bent u eenmaal op de goede weg met een prospect dan zal deze eerder geneigd zijn het pad met u te blijven bewandelen. Beloftes maken van beide kanten versterkt het gevoel van vertrouwen bij de prospect.

Sociale bevestiging

De mens volgt vaak een groep die al een bepaalde richting op is gegaan. We willen graag weten of iets goed is en dan hetzelfde doen. Zo werkt het ook bij B2B sales. Heeft u veel goede reviews op uw website? Gingen veel mensen u voor? Worden er goede verhalen over u verteld? Dan is de kans groot dat mond-tot-mond-reclame zijn werk doet en de prospect bij voorbaat al een goed gevoel heeft over een samenwerking.

Sympathie

Mensen zijn eerder geneigd iets te kopen van iemand die ze aardig vinden. Het is dus goed om tijdens salesgesprekken sympathie op te wekken door het tonen van interesse, vriendelijk zijn en het voeren van de juiste lichaamstaal. Sympathie is ook op te wekken met aanbevelingen. Het loont om op een website goede reviews of testimonials te plaatsen die laten zien dat uw klanten goede ervaringen met uw bedrijf hebben.

Autoriteit

Vertrouwen is een groot goed. Mensen gaan af op bedrijven die deskundigheid en ervaring. “Zij zullen het wel weten” is daarbij het uitgangspunt. Autoriteit is een krachtig principe dat klanten ertoe kan verleiden met u in zee te gaan. U bent immers de expert binnen een gebied waarin de prospect zijn producten of diensten zoekt.

Schaarsheid

Een menselijk verschijnsel is om dingen te willen waar minder van is. Iets dat beperkt op voorraad is, willen we daar niet extra snel bij zijn? Benadrukken hoeveel plekken er nog zijn of iets extra’s krijgen bij “de eerste tien/vijftig/honderd” helpt om mensen over te laten gaan tot actie.

Deze technieken kunt u gebruiken om in te zetten bij uw salesgesprekken. Door de juiste toepassing van deze principes toe te passen in uw sales, kunt u meer resultaten behalen.

Wilt u gebruik maken van ons advies?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717