Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 maanden ago · by · Reacties uitgeschakeld voor 7 redenen om met Sales Plus in zee te gaan

7 redenen om met Sales Plus in zee te gaan

“Telemarketing wordt vaak geassocieerd met ongeïnteresseerde en ongeschoolde telefonische verkopers die een script voorlezen. Door dat negatieve imago hebben veel ondernemers twijfels bij het uitbesteden van telemarketing. Met name als het gaat om complexe producten en diensten.” Daarom hebben wij het ook nooit over telemarketing, wij zijn veel meer dan dat.

1. Hoogopgeleide medewerkers

Sales Plus doet het anders: wij zetten hoogopgeleide medewerkers in voor het telefonische accountmanagement, waardoor het mogelijk is om in relatief korte tijd de interesse te wekken bij een potentiële klant. Onze medewerkers krijgen gerichte trainingen en bereiden altijd zich grondig voor. Dit stelt hen in staat om goede, inhoudelijke gesprekken te voeren.

Al onze telefonische accountmanagers beschikken daarnaast over ruime commerciële werkervaring en uitstekende contactuele en sociale vaardigheden.

2. Wij luisteren aandachtig en stellen de juiste vragen

In plaats van een ‘telemarketingscript’ op te lezen, luisteren onze medewerkers aandachtig naar de klant en stellen de juiste vragen. Met onze ontwikkelde verkoopmethode traceren zij de behoefte bij de prospect en verbinden die feilloos met het product of de dienst van de opdrachtgever.

Altijd kwalitatief goede afspraken
Onze aanpak staat garant voor kwalitatief goede afspraken en je kan ervan uitgaan dat als wij een afspraak maken, er ook daadwerkelijk interesse bestaat in het aanbod.

3. Wij bellen structureel en op afgesproken tijden

Bij veel bedrijven ontbreekt de tijd of capaciteit om structureel nieuwe klanten te blijven werven. Met de inzet van Sales Plus wordt dat probleem opgelost. Op vooraf afgesproken tijden bellen we een bepaald aantal uur per week. We volgen alle contacten nauwgezet op en plannen afspraken in de agenda. Wij werken consistent aan een nieuw klantenbestand. Dat zorgt voor continuïteit in het verkoopproces, ook op de lange termijn.

Veel MKB’ers erkennen het belang van het structureel werven van nieuwe klanten voor het voortbestaan en de groei van hun bedrijf. Vanwege tijd- en capaciteitsgebrek of het ontbreken van de juiste expertise op dit gebied, wordt telemarketing vaak uitbesteed.”

4. Wij zijn een verlengstuk van jouw bedrijf

“Het laten uitvoeren van werkzaamheden door een extern bureau schrikt veel ondernemers af omdat men bang is dat de telemarketeers niet de juiste achtergrond en betrokkenheid hebben en zich als extern bureau profileren.”

Wij gedragen ons als een interne sales afdeling, waarbij alle communicatie met leads en prospects – zowel telefonisch als schriftelijk – plaatsvindt uit naam van jouw bedrijf. Ieder nieuw verkoopproject start met een uitgebreide bedrijfsbriefing waardoor onze medewerkers over een degelijke kennis van het bedrijf, de cultuur, de producten en/of diensten beschikken.

Heldere communicatie en betrokkenheid
Toch hoeven we niet perse alle ‘ins en outs’ te kennen van jouw product. Als wij weten in welke behoefte het product of de dienst voorziet, gaan wij op zoek naar die behoeften bij potentiële klanten en koppelen het product daaraan.

Wij werken vanuit een hoge betrokkenheid en onze communicatie is helder. Jouw bedrijf krijgt er als het ware een aantal nieuwe collega’s bij die net zo geïnteresseerd zijn als vaste medewerkers. Bovendien mag je van een ‘interne’ verkoopafdeling verwachten dat ze meedenken. En dat doen wij dus ook!

5. Wij voeren effectieve verkoopgesprekken

Door telefonische acquisitie uit te besteden aan de professionals van Sales Plus zullen de resultaten meteen zichtbaar zijn. Het is immers onze core business! Binnen een aantal uur doen wij niets anders dan: effectieve verkoopgesprekken voeren, waarbij onze focus ligt op (nieuwe) contacten leggen en kwalitatieve afspraken maken.

Enthousiast aan de telefoon
Wij vinden het een uitdaging om prospects te bellen en een goed gesprek te voeren. Wij zitten met een glimlach aan de telefoon en spreken met enthousiasme in onze stem. We brengen energie over en winnen zo het vertrouwen van de potentiële klant.

Behoefte van de klant achterhalen
Doordat wij open vragen stellen aan de gesprekspartner en goed naar hem luisteren, kunnen wij zijn behoefte achterhalen. Vervolgens koppelen we de behoefte aan jouw product of jouw dienst en plannen een concrete afspraak in de agenda. Niet om koffie te drinken, maar om daadwerkelijk zaken te gaan doen!

“Als de zaken goed gaan, dan komen de orders bijna vanzelf binnen en verliezen veel ondernemers het werven van nieuwe klanten uit het oog. Vaak komt men er te laat achter dat de pijplijn leeg is. Men raakt in paniek, belt lukraak wat prospects, maar zonder direct resultaat.”

6. Wij zorgen voor een continue stroom nieuwe relaties

Wij hebben het geduld en de tijd om een continue stroom van nieuwe relaties op te bouwen die elk, op een ander moment, tot ontwikkeling komen. Onze ervaring is dat ‘paniek’-acquisitie geen gezonde methode is voor het genereren van waardevolle leads. Met koude acquisitie kun je niet snel scoren. De beste resultaten komen uit een langdurig, zorgvuldig opgebouwde en beheersbare acquisitie campagne.

Acquisitie campagne voeren
Die campagne loopt structureel door, ook in goede tijden als uw agenda vol staat met afspraken. Wij hebben de focus die daarvoor nodig is. Wij blijven bellen in een gestage stroom, zodat jouw business doorloopt: nu, over drie maanden, over negen maanden, volgend jaar. En in de tussentijd zijn wij in ieder gesprek dat we voeren het visitekaartje van jouw bedrijf en werken we aan jouw naamsbekendheid.

“Koude acquisitie wordt altijd uitgesteld. Zelfs door accountmanagers of verkoopmedewerkers. Ze doen er werkelijk alles aan om maar niet de telefoon te hoeven pakken om een ‘koud’ telefonisch verkoopgesprek te voeren. Maar het werven van nieuwe klanten is voor veel ondernemingen wèl noodzakelijk voor een gevulde pijplijn.”

7. Jij houdt inzicht in vorderingen en gespreksnotities

“Veel bedrijven zijn bang dat ze het overzicht kwijt zijn als een extern bureau de telemarketing overneemt. Waar kunnen zij alle gespreksnotities terugvinden? En hoe moet de follow-up met de potentiële klant worden aangepakt?”
Sales Plus heeft een eigen online database ontwikkeld die zeer gebruiksvriendelijk is en geheel AVG proef. Je kunt de vorderingen die wij maken te allen tijde volgen en gespreksnotities nalezen. Deze notities heb jij nodig ter voorbereiding op de afspraken met jouw klant of op het moment dat een prospect je terugbelt.

Up-to-date database
Wij geven ieder gesprek een duidelijke status: lead nog niet gesproken of heeft interesse in de toekomst. We zetten een terugbeldatum in het systeem en daarvan krijgt onze medewerker automatisch een waarschuwing, ook al is het over drie maanden, als de prospect ‘er aan toe is’.
De status documentatie geeft inzicht in wat we hebben gestuurd en aan wie. Bij de status afspraak krijg je bovendien een bevestiging die we ook per e-mail naar de prospect sturen. Alle mogelijke belangrijke informatie wordt door ons bijgehouden in de database.

Marktonderzoek en rapportages
Daarnaast gebruiken we onze database bij het uitvoeren van marktonderzoeken. Wij leggen de verkregen informatie vast in heldere rapportages en overzichtelijke grafieken. Zo krijg je een ordelijk inzicht en een duidelijk beeld van de kansen voor jouw product of dienst bij de doelgroep.

Heb je twijfels of en waarom je jouw acquisitie uit zou besteden aan professionals? Lees dan wat onze opdrachtgevers van ons vinden.

Heb je nog vragen, of wil je graag een afspraak maken en de mogelijkheden bespreken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717