Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor 5 opwarmers bij koude acquisitie

5 opwarmers bij koude acquisitie

Herkent u deze? Ik ben <naam>, ik ben van <organisatie x>, fijn dat ik u spreek, ik heb <dit en dat> te bieden, mag ik u iets meer vertellen? De klant weet dan vaak al hoe laat het is en kan niet wachten om…. op te hangen. Dat moet beter kunnen.

De juiste openingszin bij de start van een (telefonisch) acquisitiegesprek is belangrijk. U wilt tenslotte niet vervallen in standaard praat waardoor u snel afgescheept wordt of juist te snel de diepte ingaan terwijl iemand u helemaal niet kent. Wat zijn de juiste openingszinnen bij koude acquisitie?

1. Actualiteit

U kunt inspringen bij algemeen nieuws of nieuws over de klant als opwarmer naar uw gerelateerd(e) dienstverlening of product.

  • Meneer X, ik hoorde deze week op de radio over de groei binnen Y en dat bracht bij mij de vraag naar boven of u zich herkent in dit beeld?
  • Mevrouw Y, in de krant stond een interessant artikel over A en ik moest meteen aan uw organisatie denken. In hoeverre bent u als <functie> betrokken bij dit onderwerp?

2. Gebeurtenis in de organisatie

Veel organisaties zijn onderhevig aan veranderingen. Mochten er fusies, uitbreidingen, verhuizingen of besparingen aan het licht komen, dan kunt u daarop inhaken.

  • Organisatie X gaat steeds meer de kant op van <onderwerp>. Zou ik u daar wat over mogen vragen?
  • Ik hoor dat u met uw bedrijf een stap gaat maken naar de grote stad X. Zou ik u mogen vragen wat dat voor u betekent?

3. Ontwikkeling in de branche

Branches groeien, krimpen en ontwikkelen concurrentie. Dit kan een positieve invloed hebben op een eventuele samenwerking met u. Ga het gesprek hierover aan.

  • Mevrouw X, ik hoor uw branche de laatste tijd veel in het nieuws en vroeg mij af in hoeverre u ontwikkelingen merkt binnen uw bedrijf?
  • De laatste tijd valt de naam van uw bedrijf regelmatig bij events wanneer onderwerp X aan bod komt. Bent u verantwoordelijk voor dit onderwerp?

4. Opvolging op een eerdere actie

Wanneer u informatie heeft gestuurd naar een bedrijf of een opvallende actie heeft laten doorschemeren dan is het nuttig om zelf opvolging aan deze actie te geven.

  • U heeft afgelopen week informatie van ons ontvangen over <onderwerp>. In hoeverre bent u betrokken bij dat onderwerp?
  • Wellicht heeft u gehoord van onze actie om een evenement te organiseren voor bedrijven in plaats X. Mag ik u om uw hulp vragen?

5. Aanspreken op kwaliteit en betrokkenheid

Wilt u iemand rechtstreeks benaderen om zijn of haar kwaliteiten of functie binnen een bedrijf? Dat vergt een voorzichtige directe benadering.

  • Afgelopen week viel mij een artikel op uw website op waarin het gaat over <onderwerp>. In hoeverre bent u als <functie> betrokken bij dit onderwerp?
  • Ik ben op zoek naar iemand die mij meer kan vertellen over onderwerp X. Iets zegt mij dat u dat bent, klopt dat?

Kortom, de openingszin is bepalend voor een goede insteek van een acquisitiegesprek. Het geeft een eerste indruk en een beeld van uw aanpak. Probeer sturend vragen te stellen maar houd ook de dialoog open.

Meer weten over openingszinnen bij koude acquisitie?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717