Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
2 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor 5 musthaves voor een succesvolle B2B website

5 musthaves voor een succesvolle B2B website

Een B2B website is niet zomaar een website. Het vraag om een juiste aanpak betreft doelgroep, content, leadgeneratie en informatievoorziening. Wij geven u graag tips hoe u dit kunt aanpakken!

1. Plaats pakkende koppen boven artikelen

Wanneer je een goed artikel schrijft met belangrijk nieuws of een interessante uiteenzetting dan moet de kop ook passend zijn. Zorg ervoor dat deze kop de aandacht trekt, schrijf hem niet te vluchtig zonder nadenken of vanuit de bedrijfsgedachte. Bedenk waar de doelgroep naar op zoek is, maak het concreet en zorg dat de kop de lading dekt. Tips voor goede koppen? Denk eens aan een kop met humor, een nieuwsgierigmakende vraag, [x aantal] tips voor, een voorspelling, een trend of een prikkelende quote. En vergeet niet: een goede (SEO-proof) kop wordt jaren later ook nog gevonden door zoekmachines!

2. Geef niks gratis weg

In de B2B gaat het om langdurige en kwalitatieve relaties. Het is daardoor wellicht verleidelijk om korting te geven aan loyale klanten. Maar klanten zijn juist bereid om te betalen voor jouw product of dienst als dit voor hun voldoende waarde toevoegt. Een proactieve instelling en een juiste communicatie is veel belangrijker. Investeer daarin en zorg voor de juiste prijs-kwaliteitverhouding.

3. Richt een apart bestelproces in voor B2B

Wanneer u een webshop heeft met zowel B2B als B2C klanten is het goed om onderscheid te maken in de bestelprocessen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om zakelijke gebruikers door een eigen proces te leiden en maatwerk te kunnen bieden. Ook is dit handig om klanten op factuurbasis te laten betalen en grotere aantallen te laten bestellen. Daarnaast zijn de resultaten binnen de website dan gescheiden meetbaar.

4. Focus op het genereren van leads

Om websitebezoekers eraan te herinneren wat uw producten en diensten zijn, is het handig als op elke pagina een call-to-action staat die de bezoeker leidt naar een actie. Dat kan zijn: informatie aanvragen, een offerte opvragen, een artikel downloaden of aanmelden voor een event. Op die manier is het voor de bezoeker ook makkelijk dat hij op elke pagina meteen actie kan ondernemen, en niet eerst moet zoeken naar contactgegevens bijvoorbeeld. Zo creëert u snel leads.

5. Zorg voor de juiste contentmarketing

Informatie op uw website plaatsen over uw producten en diensten is niet genoeg. Bezoekers van B2B websites zijn vaak op zoek naar informatie die hen ervan kan overtuigen dat ze met een goede partij te maken hebben waar ze mee in zee willen gaan. Denk hierbij aan informatie als case studies, white papers, testimonials, klantervaringen en prijzen. Zoals al genoemd bij punt 4 is ook goed vindbare contactinformatie belangrijk voor een snelle reactiemogelijkheid. Aan u de taak om dan voor de opvolging te zorgen!

Sales Plus als aanvulling op uw succesvolle B2B website?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717